З середини 80-х років у США почали використовувати портфоліо в освіті. В Україні цей процес почався з 2000 р. Наразі цей процес став масовим. Більшість учбових адміністрацій сьогодні ставить вимогу до вчителя, що атестується, виконати звіт у формі портфоліо. Виходячи з цього, кожен вчитель має створити власне презентаційне портфоліо – як найпростіший і дуже ефективний спосіб всебічно представити власну діяльність. Наступним кроком може стати створення інших видів портфоліо: рефлексивного, проблемно-тематичного, методичного, комплексного.
Ринкові умови вимагають від робітника
високої професійної мобільності, пов’язаної зі зміною, набуттям нової або інтегрованої
професії, формування нових знань, навичок і умінь відбувається на основі уже
наявних. У цьому випадку трудові навички вступають у взаємо
... Читати далі »
Портфоліо педагога
-
узагальнення і систематизація педагогічних досягнень
Портфоліо (в перекладі з фр. - «викладати», «формулювати»,
«нести» і «лист», «сторінка» або «досьє», «збірник досягнень»; у перекладі з
італ. - «папка з документами» «папка спеціаліста»). (Словник іноземних слів).
Тобто це — повна збірка власних досягнень, своєрідне досьє. Портфоліо дозволяє
враховувати результати, досягнуті вчителем у ріних видах діяльності:
навчальній, виховній, творчій, методичній, дослідницькій. Основна
мета портфоліо — оцінювання роботи вчителя за темою самоосвіти, характеру його
діяльності, відстежування творчого і професійного зростання вчителя, сприяння
формуванню навиків рефлексії (самооцінки). Проблема
становлення і розвитку професіоналізму є загальнодержавною проблемою, вирішенню
якої... Читати далі »