Структура веб-квесту та вимоги до його окремих елементів
2018-04-20, 12:09 PM
1 ЕТАП (командний) - підготовча робота викладачем:
ознайомлення учнів із темою, її основними поняттями, матеріалами аналогічних проектів;
формулювання основної проблеми (яка зрозуміла, цікава і може бути здійснена);
попередній план роботи; огляд всього квесту і термін виконання;
розподіл ролей в команді (дохідливо описані головні ролі учасників або сценарій квесту) по 1-4 людини на 1 роль. Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди вмінню працювати з комп'ютерними програмами та Інтернетом. Команди спільно підводять підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети.
2 ЕТАП – розподіл завдань серед команд (учнів):
завдання веб-квесту подаються окремими блоками питань і переліками адрес в Інтернеті для пошуку необхідної інформації. Цей етап має найбільший розвивальний потенціал, оскільки при пошуці відповідей на поставлені питання удосконалюється критичне мислення, уміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об’єкти і явища, мислити абстрактно. Консультація викладача проводиться через надання списку запитань, поширення схем тощо.
керівництво до дій (як організувати і представити зібрану інформацію);
чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи (задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і вказана інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації).
посилання на ресурси мережі (в електронному вигляді - на компакт-дисках, відео та аудіо носіях, у паперовому вигляді, посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів за темою);
опис критеріїв і параметрів оцінки веб-квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються у веб-квесті.
3 ЕТАП – підсумковий – оформлення результатів:
на цьому етапі розвиваються такі риси особистості як відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка і уміння виступати перед аудиторією.
результати веб-квеста для звіту можуть мати різноманітні форми: публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок, веб-сайтів (локально або в Інтернеті), слайд-шоу, буклет, анімація, постер, фоторепортаж, база даних, історія або приклад для вивчення, он-лайн документ, що містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами, проведення псевдо-інтерв’ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі Інтернет.
обговорення результатів роботи над веб-квестами можна провести у вигляді конференції, можна практикувати розміщення результатів роботи в мережі інтернет на спеціалізованих сайтах, таким чином досягаючи трьох цілей: учні розуміють, що завдання є матеріальним і високотехнологічним; вони отримують аудиторію, зацікавлену у результатах їх праці; у них з’являється можливість зворотного зв’язку з боку аудиторії. Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
Висновок передбачає підсумовування досвіду, який отриманий учасниками при виконанні самостійної роботи над веб-квестом. Іноді корисно включити до висновку риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди надалі. Може проводитися конкурс виконаних робіт за розробленими критеріями.