Вівторок, 2024-04-23, 7:22 PM
ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ
педагога професійного навчання Цюпак Ольги Володимирівни

Цілі завжди випереджають можливості,
будуючи шлях для розвитку
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Мій профіль ВихідРеєстраціяВхід
Меню сайту

Категорії розділу
Інформаційна бібліотека [171]
Навчаючи - виховуємо [23]
Виробниче навчання [15]
Професія "Діловод"
Все про комп'ютерні технології та Web-дизайн [124]
технічні новинки, комп'ютерне обладнання, програмне забезпечення
Словник комп"ютерних термінів та сленгу [4]
Стенографія [10]
Етика, естетика [22]
Логіка [14]
Машинопис та Діловодство [107]
Психологія [49]
тести, оптичні ілюзії, акцентуації
Релігієзнавство [9]
Філософія [26]
Філологія [68]
мово-літературознавство, фольклористика
Українська обрядовість [211]
вірування, прикмети, етнографія, обереги
У світі цікавого [86]
Лірична сторінка [36]
Мережива долі [1]
розповіді про неординарних людей
Жартома і всерйоз [24]
Скарбничка мудрості [32]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Користувачі
Гості сайту
 





Помощь блогеру



 


Головна » 2016 » Червень » 19 » 10 порад, як правильно ставити запитання
9:09 PM
10 порад, як правильно ставити запитання

Відповідь завжди залежить від самого питання, якості і точності його формулювання. Ставлячи невірне запитання, ви отримаєте таку ж відповідь. А ось для того, щоб отримати дійсно ділову пораду і дізнатися істинну думку оточуючих, потрібно знати, як правильно запитати. Отже, спробуємо розібратися.

5 помилок запитувача

  1. Поставити запитання, в якому вже міститься відповідь. Дуже часто у запитувача є якийсь свій варіант відповіді, і він хоче перевірити його. У цьому випадку важливо, щоб питання не містило вказівок на «правильну» відповідь. Якщо ви дійсно хочете знати думку співрозмовника, а не просто вирішили розділити з ним відповідальність, не давайте зрозуміти, що чекаєте тільки його схвалення.
  2. Поставити закрите питання. Закритими називають питання, що передбачають обмежене число варіантів відповіді. Як правило, два або три. Найвідоміший приклад - шекспірівське «бути чи не бути». Простий приклад: начальство навантажує вас додатковою роботою. «Погодитися або відмовитися?» Не упустіть тим самим варіант «Погодитися, але за надбавку до зарплати».
  3. Зробити вигляд, що зрозуміли відповідь, хоча це не так. Не всі відповіді однаково зрозумілі. Незрозуміла відповідь марна. Якщо ви не впевнені, що зрозуміли співрозмовника, не варто приховувати цей факт.
  4. Тиснути на відповідаючого. «Якого біса в тебе там діється з проектом?» «Ти взагалі збираєшся працювати?», «Що за дурниці ти мені показуєш?» У всіх цих випадках запитувач отримає у відповідь тільки виправдання. Якщо ваша мета - змусити співробітника визнати провину, то ви все робите правильно. Якщо ж стоїть мета розібратися в проблемі, то тиск на відповідального тільки зашкодить.

5. Поставити цілу серію питань. Цей спосіб настільки хороший, що його використовують навмисно, коли не хочуть почути відповідь. Просто задайте співрозмовнику безліч питань поспіль, бажано перебиваючи його. І все. Його мозок перевантажений, і ні на одне із запитань відповіді ви не отримаєте.

5 хороших ідей для правильних питань

  1. Підготуйтеся. Якщо вам належить розмова, де ви будете задавати важливі питання, має сенс підготуватися заздалегідь: визначити суть проблеми і мету бесіди, накидати список питань.
  2. Формулюйте питання одним реченням. Варто використовувати цей прийом, щоб позбутися від «підказок» в питаннях. До того ж короткі питання, як правило, більш зрозумілі. Намагаючись вкластися в одну пропозицію, ви самі краще зрозумієте суть проблеми.
  3. Сформулюйте кілька варіантів питання. Це дозволить поглянути на проблему з різних сторін. Корисним буває задати одне і те ж питання стосовно різних часових проміжків. Наприклад, не "Що можна зробити для збільшення продажів?», А «Що можна зробити для збільшення продажів в найближчий місяць?».

4 Починайте питання зі слова «чому». Такі питання спрямовані на виявлення причини. «Чому» дуже добре пом'якшує директивні питання. Наприклад, замість «Ти досі не здав проект. Що відбувається?» Краще запитати «Чому не виходить здати проект вчасно?». Є навіть спеціальна техніка виявлення прихованих причин - техніка «5 чому».

5. Ставте уточнюючі питання. Серед важливих питань мало таких, що передбачають коротку, зрозумілу і єдину відповідь. Набагато частіше ми стикаємося з проблемами, які мають багато варіантів вирішення, а наслідки складно оцінити. Кілька послідовно поставлених запитань, кожне з яких розвиває і уточнює попереднє, дозволяють отримати більш глибокі і корисні відповіді. Якщо питання стає приводом до діалогу, дискусії, обговорення, це хороше запитання.

Категорія: Логіка | Переглядів: 583 | Додав: Olga | Теги: як вірно ставити запитання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Календар
«  Червень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Друзі мого сайту
  • Інформаційний портал "Профтехосвіта Хмельниччини
  • Вище професійне училище № 25
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Персональний сайт Коржан Т.В.
  • Створити сайт uCoz
  • Інструкції для uCoz

  • Сьогодні

    Архів записів

    www.qrcode-generator.de
    Copyright MyCorp © 2012- 2024                       Всі авторські права захищені

    При використанні матеріалів блогу, посилання на джерело обов"язкове. Дякую за розуміння!

    www.copyright.ru

    %
    освітній портал Педагогічна преса
    https://web-kwest18.blogspot.com/