П`ятниця, 2024-04-19, 11:23 AM
ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ
педагога професійного навчання Цюпак Ольги Володимирівни

Цілі завжди випереджають можливості,
будуючи шлях для розвитку
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Мій профіль ВихідРеєстраціяВхід
Меню сайту

Категорії розділу
Інформаційна бібліотека [171]
Навчаючи - виховуємо [23]
Виробниче навчання [15]
Професія "Діловод"
Все про комп'ютерні технології та Web-дизайн [124]
технічні новинки, комп'ютерне обладнання, програмне забезпечення
Словник комп"ютерних термінів та сленгу [4]
Стенографія [10]
Етика, естетика [22]
Логіка [14]
Машинопис та Діловодство [107]
Психологія [49]
тести, оптичні ілюзії, акцентуації
Релігієзнавство [9]
Філософія [26]
Філологія [68]
мово-літературознавство, фольклористика
Українська обрядовість [211]
вірування, прикмети, етнографія, обереги
У світі цікавого [86]
Лірична сторінка [36]
Мережива долі [1]
розповіді про неординарних людей
Жартома і всерйоз [24]
Скарбничка мудрості [32]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Користувачі
Гості сайту
 





Помощь блогеру



 


Головна » 2013 » Липень » 20 » З історії комп'ютерних ігор
5:38 PM
З історії комп'ютерних ігор

Як усе починалося


Так, ігри раніш не блищали ні красою, ні звуком. Весь процес зводився до діалогу «людина - ПЕОМ» у текстовому режимі. Ні про яку графіку не було і мови. Переважали в основному логічні ігри («Калах», «Го», «Реверсі», «Шахи»). У 1987 р. на обчислювальних комплексах серії ЄС величезною популярністю користувалася гра - прообраз нинішніх «стратегій». Ви - владар такої-то феодальної держави, у вас - стільки-то селян, стільки-то бушелів зерна, стільки-то землі. У процесі гри ви зміцнюєте своє панування, торгуєте, стягуєте податки, воюєте і т.д. Однак ЕОМ завзято намагається вам перешкодити. Роблячи черговий хід, з діалогу з машиною (на монохромному дисплеї з зеленим світінням) ви дізнавалися, що в правителя, тобто у вас, маса проблем начебто нападу сусідів чи шкідників, що знищують запаси зерна.

В Англії в 1982 р. народився дійсний домашній ігровий комп'ютер ZX-Spectrum. Спочатку він мав оперативну пам'ять обсягом всього 16 KB, однак за чотири роки ця цифра виросла до 128 КВ. «Спектральна» хвиля захлиснула тоді увесь світ. Американські, японські, італійські і багато інших ігрових компаній зробили тисячі ігор для «Спектрумів». Сотні ігор стали хітами, десятки були перенесені на інші платформи. Відразу після фільму «Чужий» вийшла гра Aliens. Грати в неї було надзвичайно цікаво, і за клавіатуру сідали з друзями. Обов'язки були розподілені: один - відкривав двері, другий - входив і стріляв, тому що реакція в Чужого - блискавична. Графіка вже була мальована, уведені звукові ефекти. Приміщення можна було оглянути по колу, двері заблокувати пострілом у замок. І у фіналі, після блукань по лабіринтах добратися до Головного Боса - Матки. І все це працювало з ОЗУ в 48 KB!

Впровадження в ігри стереозвуку (звукова плата на мікросхемі AY 3-8910) і ріст обсягу оперативної пам'яті до 128 КБ істотно вплинули на видовищність і підсилили ефект «занурення в ігровий простір». Наприклад, у CYBERNOID-2 вибухи і відблиски на опуклій броні робота були просто незрівнянними.

Але як би там не було, комп'ютеризація пішла по рейках IBM PC. На зміну «Спектрумам» прийшли «Пошуки» і «Нейрони». Дійсними ігровими хітами на зорі проникнення «IBM-сумісних» у наші офіси і квартири стали Kings Bounty, Golden Axe, Metal Mutant, XENON-2: Megablast і ще пари десятків.

Навіть прості «стрілялки» і «скакалки», адаптовані під 16-розрядні ПК, придбали більш красивий інтерфейс і кольорову графіку. Неймовірно, але факт - такі «іграшечки», як Paratrooper (симулятор міні-ППО), Taper (веселий бармен роздає пивце), «Те-тріс», Arcanoid («Пітон», Digger і інші), продовжували радувати гравців з машинами класу XT. Секрет популярності маленьких ігор - у невигадливому сюжеті і коротких рівнях, розрахованих в основному на реакцію гравця.

Чималою популярністю користувалися ігри по мотивах кращих диснеївських мультиків «Чіп і Дейл», «Качині історії». Пізніше з'явився «Аладін». «Качині історії» сполучили в собі кілька жанрів.

Правда, життя «IBM-сумісних» радянських комп'ютерів виявилося недовгим. «Неповороткі» «Пошуки», утикані платами-адаптерами (пам'яті, дисковода, принтера і т.д.), як доісторичні динозаври, були витиснуті легкими і швидкими «двійками», «трійками» і «четвірками». До цього часу і з'явилася гра «усіх часів і народів», що стала прародителькою самого популярного жанру -3D-action.

«Буревісником» революційних перетворень у жанрі ігор дії став легендарний Wol-fenstein (Wolf 3D), але  саме DOOM зробив переворот у серцях і душах ігроманів. Успіх гри, складався з трьох факторів. По-перше, вона була «від першої особи», тобто всі дії в грі спостерігалися як у житті - очима геймера. З приємним видом на власну зброю (починаючи від бензопили, пістолета, рушниці і закінчуючи бластером). Інформація про стан здоров'я, кількості патронів (навіть карта місцевості) виводилася оперативно. По-друге, наближення до тривимірності - тим самим досягався більший рівень реалістичності. Популярність DOOM була настільки високою, що слідом стали з'являтися як офіційні продовження, так і аматорські модифікації.

Інший хіт - Duke Nukem 3D вперше в історії ігор дії виявив світу персоніфікованого головного героя, наділив його силою і чарівністю (ну вилитий Арнольд Шварценеггер), чим і скорив серця геймерів. Крім цього, набір зброї в рятівника Землі від інопланетної погані в грі став просто грандіозним. Дюк плавав під водою, робив сходження в гори, підривав ракетні бази, літав на реактивному ранці, проникав на космічні станції. Але, усвідомлюючи важливість своєї місії, головний герой не упускав можливості висловитися і пожартувати. Гумору в грі вистачало, і це її не псувало. «Чого чекаєш? Різдва?» (What are you waiting for? Christmas?) - запитував Дюк гравця, що забарився. Властиві йому  і людські слабості: міг водички попити і т.п. Мутанти «олюднилися». То в стрип-барах «зависають», то в кінотеатрі фільми крутять, то на атомному підвідному човні облюбували собі відсік - ніяк у Морфлот записалися. Загалом, нудьгувати Duke Nukem 3D не давав.

Категорія: Все про комп'ютерні технології та Web-дизайн | Переглядів: 890 | Додав: Olga | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Календар
«  Липень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Друзі мого сайту
  • Інформаційний портал "Профтехосвіта Хмельниччини
  • Вище професійне училище № 25
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Персональний сайт Коржан Т.В.
  • Створити сайт uCoz
  • Інструкції для uCoz

  • Сьогодні

    Архів записів

    www.qrcode-generator.de
    Copyright MyCorp © 2012- 2024                       Всі авторські права захищені

    При використанні матеріалів блогу, посилання на джерело обов"язкове. Дякую за розуміння!

    www.copyright.ru

    %
    освітній портал Педагогічна преса
    https://web-kwest18.blogspot.com/