Вимоги до кейсу
- навчальна проблема має бути пов'язана з матеріалом, що опрацьовується на виробничій практиці;
- проблеми повинні представляти пізнавальну значущість;
- проблемні питання повинні спиратися на досвід і знання учнів;
- основним своїм вмістом проблема повинна давати напрям пізнавальному пошуку, вказувати напрям до її рішення.
Форми представлення кейсу
- Паперовий вигляд (містять графіки, таблиці, ілюстрації, діаграми, реферати),
- мультимедіа-кейс
- відео-кейс (містять фільм, відео- чи аудіо матеріали).
-
Тип і спрямованість кейсу
- тренувальний, навчальний, аналітичний, дослідницький, систематизуючий, прогностичний.
Конструювання структури кейсу
- Визначення модуля курсу, компетенцій, яким буде присвячений кейс.
- Формування навчальних цілей і завдань кейса – визначення того, які знання й навички повинен «охопити» кейс.
- Визначення проблематики ситуації та стилю викладу проблемного питання.
- Побудова моделі ситуації та визначення будови кейсу: прості (чітко простежується проблема й варіанти її рішення); складні (припускають наявність у кейсі проблеми, яку учні вирішують самостійно); надскладні (кейс містить тільки опис конкретної ситуації, учні самостійно визначають і формулюють проблему, розробляють варіанти її рішення, вибирають оптимальний варіант).
- Аналіз обсягу та структури кейсу, що залежатиме від специфіки цільової групи, якій він пропонується та проблемності запитання.
- Обсяг кейсу: повні кейси (20-25 сторінок), стислі кейси (3-5 сторінок), міні-кейси (1-2 сторінки).
- За структурою кейси бувають: структуровані (мінімум інформації з оптимальним рішенням, включають стислий і точний виклад ситуації з конкретними цифрами і даними); кейси - нариси (містять кілька сторінок тексту і додаток, ключові поняття, при рішенні його необхідно спиратися на свої знання); великі неструктуровані кейси (40-50 сторінок тексту, багато докладної інформації) Вони призначені для оцінки швидкості мислення, уміння відокремити головне від другорядного, обрати правильний варіант відповідей з багатьох інших, знаходження нестандартного рішення); кейси-«першовідкривачі». Такі кейси можуть бути як дуже короткими, так і довгими.
- Пошук інформації для ситуації - охоплюється обсяг навчальної літератури чи інформаційних джерел для опрацювання проблемного питання кейсу. При цьому джерела інформації можуть бути найрізноманітніші. Серед основних джерел можна виділити такі, як: спеціалізована й публіцистична література, «місцевий матеріал» (джерелом є практичний досвід, реальний випадок з життя).
- Визначається форма подачі звіту за напрацьованим кейсом.
Крім теоретичних знань учні повинні вміти застосовувати отримані знання з використанням сучасних інформаційних технологій. При написанні опису-реферату необхідно дотримуватись вимог:
Загальні вимоги:
- відповідати чітко поставленій меті;
- мати відповідний рівень складності;
- ілюструвати декілька аспектів життя;
- бути актуальним на сьогоднішній день;
- ілюструвати типові ситуації;
- мати декілька рішень.
Структура кейсу
- титульний аркуш;
- основна частина;
- висновки;
- список використаних джерел (перелік посилань);
- додатки.
Титульний аркуш
Титульний аркуш - перша сторінка звіту, який має містити: найменування організації, де виконана робота; назву роботи; прізвище, ім’я, по батькові автора та його статус; прізвище, ім’я, по батькові майстра прфесійної підготовки; місто та рік.
Основна частина
Зміст роботи складають: теоретичний опис та виклад проблемного питання у розгорнутому вигляді; опис практичних результатів роботи; форма подачі звіту у додатках (мультимедіа-кейс, відео-кейс (містять фільм, відео- чи аудіо матеріали).
Текст звіту до друку вимагає таких розмірів берегів: лівий – верхній, нижній —20 мм, 25 мм, правий —10 мм Розмір шрифту — 14 Times New Roman Через 1,5 інтервала
Висновки
У висновках роблять опис-узагальнення отриманого досвіду та результатів роботи під час виробничої практики. |