Четвер, 2024-05-09, 6:50 PM
ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ
педагога професійного навчання Цюпак Ольги Володимирівни

Цілі завжди випереджають можливості,
будуючи шлях для розвитку
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Мій профіль ВихідРеєстраціяВхід
Меню сайту

Категорії розділу
Інформаційна бібліотека [171]
Навчаючи - виховуємо [23]
Виробниче навчання [15]
Професія "Діловод"
Все про комп'ютерні технології та Web-дизайн [124]
технічні новинки, комп'ютерне обладнання, програмне забезпечення
Словник комп"ютерних термінів та сленгу [4]
Стенографія [10]
Етика, естетика [22]
Логіка [14]
Машинопис та Діловодство [107]
Психологія [49]
тести, оптичні ілюзії, акцентуації
Релігієзнавство [9]
Філософія [26]
Філологія [68]
мово-літературознавство, фольклористика
Українська обрядовість [211]
вірування, прикмети, етнографія, обереги
У світі цікавого [86]
Лірична сторінка [36]
Мережива долі [1]
розповіді про неординарних людей
Жартома і всерйоз [24]
Скарбничка мудрості [32]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Користувачі
Гості сайту
 





Помощь блогеру



 


Головна » 2014 » Лютий » 23 » Вчитель-професіонал - який він?
2:54 PM
Вчитель-професіонал - який він?

Молоді педагоги

Досвідчені педагоги

гуманістично-ділова орієнтація,

Орієнтація на свій предмет

здатність відстоювати свою думку, заради досягнення загальної мети

відходять від спільної діяльності в педколективі, орієнтуючись на індивідуальну роботу

орієнтуються на спільну діяльність

У професійній кар’єрі мають орієнтацію на кон’юнктуру або схильні до ретроорієнтації (тому індивідуально-корекційна та самокорекційна робота є важливою для даної категорії вчителів)

уникає виконання конкретних завдань, конформний

орієнтуються на персоно-етнічні ролі, надають значення їх особливостям, усвідомлюючи прагнення до самореалізації; не менш важливі для них і сімейно-етичні ролі, родинні та дружні зв’язки; а біологічні та соціально-вікові ролі залишилися незначними

цінують моральні, інтелектуальні та комунікативні якості

орієнтація в професійній кар’єрі – перспективна, рівень професіоналізму – творчо-лідерський

надають пріоритет сімейно-етичним ролям, тісним родинним та дружнім стосункам

домінуючі переживання – оптимістичні.

гуманістична спрямованість особистості

ранжування особистісних якостей (моральних, інтелектуальних, комунікативних) майже не відрізняється від вчителів-початківців.

Обом групам притаманна ідеалістична спрямованість. За даними властивостями визначальним у відсутності динаміки Я-образу вчителя є навчальне середовище з консервативною атмосферою в колективах, при тому що індивідуальні особливості вчителів різні.

Цілісність образу педагога передбачає і його здібності до саморозвитку. Прогресивною тенденцією є активний, а не епізодичний саморозвиток як вчителів-початківців, так і досвідчених

Більшість педагогів обох груп мають здібності до активного саморозвитку, наприклад, з 806 вчителів – це 503 особи, що становить для початківців – 57,8%, а для досвідчених – 67,6%. Епізодичний саморозвиток стосується 296 педагогів, але для початківців – це 41,3%, а для досвідчених – 31,6%. Деструктивні тенденції становлять лише 0,9% для педагогів-початківців і 0,8% - для досвідчених учителів.

Серед факторів, що стимулюють саморозвиток у педагогічній діяльності, стабільно високими у досвідчених і молодих педагогів є: інтерес до роботи, організація праці в навчальному закладі, можливість отримати визнання в колективі.

у досвідчених вчителів зростає довіра, підвищується відповідальність, значущим є приклад і вплив керівника, його увага до проблем учителя. Але падає необхідність у заняттях самоосвітою, курсовою перепідготовкою, методична робота стає тягарем.

стабільними у молодих та досвідчених педагогів є: власна інерція, розчарування у результаті попередніх невдач, незадовільний стан здоров’я, нестача часу, обмежені ресурси, професійне незадоволення, нервово-психічне та фізичне перевантаження.

В уявленнях вчителів-початківців непрофесіонала характеризують: відсутність самоповаги та інтересу до предмета, непрактичність, невігластво, відсутність почуття прекрасного, безпорадність, хитрощі, фамільярність, їм бракує інтелігентності, любові до людей (мізантропи).

У досвідчених вчителів характеристика непрофесіонала дещо інша: неохайність, лицемірство, відсутність авторитету, байдужість, розпорошеність, лінь, необов’язковість, при відсутності самоповаги, інтелігентності та небажанні займатися педагогічною діяльністю.

гуманістична спрямованість, адекватне сприйняття реальності, увага до думки колег; доброзичливість, порядність, спостережливість, емпатійність; життєрадісність, чуйність, активність, емоційність, відкритість, поступливість, романтизм. Молоді педагоги усвідомлюють образ вчителя-професіонала як інтелектуала, романтика, гуманіста  та оптиміста.

Я-образ професіонала характеризують такі особливості: предметно-ділова спрямованість, любов до дітей, широта ерудиції, розвинена інтелігентність і такі значущі якості особистості – комунікабельність, спостережливість, авторитетність, поступливість, емоційність, вимогливість, творчість, цілеспрямованість, гнучкість, чесність, акуратність, працьовитість, дисциплінованість, рішучість, суворість, висока моральність.

Вчитель – це сьогодні людина високих моральних принципів, віддана своїй справі, з почуттям гумору, акуратна, працьовита, ерудована, відкрита, уважна до думки друзів, педагог з розвинутою національною свідомістю та професійною орієнтацією на сучасність, але песимістичними переживаннями

Вчитель – це далекоглядна, підприємлива, сувора, домінантна, винахідлива, з почуттям гумору, романтик, з домінуванням оптимістичних переживань, розвинутою політичною свідомістю та перспективно-консервативною професійною орієнтацією

Для молодих і досвідчених вчителів соціально-нормативними детермінантами деструкції реального Я-образу є: складні життєві обставини, обмежені матеріальні ресурси, нестача часу, відсутність об’єктивної інформації про себе. Усе це великою мірою зумовлено соціально-економічною ситуацією в суспільстві загалом, а в системі освіти, зокрема.

На особистісно-психологічному рівні деструктивні тенденції Я-образу вчителя зумовлені: песимістичними емоційно-вольовими переживаннями, ретроспективною орієнтацією у професійній кар’єрі, низькою стійкістю в умовах стресових ситуацій,  негативними якостями особистості (авторитарність, домінантність тощо), незадовільним станом здоров’я, власною інерцією, розчаруванням внаслідок попередніх невдач, неадекватним зворотнім зв’язком у колективі, низькою відмовою від загрозливих авторитарних методів, а також відсутністю задоволення від спілкування з колегами, небажанням з ними співпрацювати, відсутністю підтримки і допомоги зі сторони керівників, почуттям тривоги, ворожою реакцією на зміни та прагнення колег до нового, слабкими навичками групової роботи серед самих педагогів.

молоді вчителі виявляють більшу залежність від родини

досвідчені - демонструють соціальну автономію.

значущими аспектами в організації науково-методичної роботи в педагогічному колективі для вчителів-початківців стали: розширення знань з проблем психології групи та управління, етико-психологічні знання взаєморозуміння, залишилось актуальним підвищення теоретичних знань з фахового предмета, набули важливості навички наукової організації праці, проблема пізнання та самопізнання особистості педагога.

У досвідчених педагогів склалися такі пріоритети: у професійному удосконаленні на першому місці - психологія взаєморозуміння, далі - пізнання себе як особистості, практичні навички науково-творчої та дослідної роботи, розширення знань з проблем психології групи та управління, навички індивідуальної роботи з дітьми.

у вчителів-початківців важливими мотивами до професійної діяльності є бажання самоствердження у поєднанні з розвитком інтересу учнів до свого предмету

у досвідчених – підвищений інтерес до зміни змісту навчально-виховного процесу, засобів і критеріїв оцінки ефективності педагогічної роботи, а також інтерес та розуміння дітей

гуманістично-ділова спрямованість

предметно-ділова спрямованість говорить про вироблення у досвідчених педагогів індивідуального стилю спілкування і більшої орієнтації на зміст діяльності, передачу знань

професійна орієнтація на сучасність

перспективно-консервативна

суто практична форма реалізації педагогічної діяльності

теоретично збагачена

помітна тенденція зміни відкритості та альтруїзму

авторитарність та домінантність, низька стійкість в умовах стресових ситуацій у досвідчених вчителів

сімейно-етичні проблеми є першочерговими

персоно-етнічні

представленість творчо-лідерського рівня професіоналізму, тобто рівень домагань є високим, що говорить про стійке прагнення педагогів до лідерства в колективі

важливими факторами формування цілісного Я-образу вчителя та значущими стимулами у педагогічній діяльності є заняття самоосвітою, довіра і позитивний клімат в колективі, методична робота

з досвідом вагомішими стають: підвищена відповідальність, можливість експериментувати, створення відповідних часу умов для роботи, тобто розвиток особистості педагога йде по шляху підвищення рівня суб’єктності

перспективна орієнтація у професійній кар’єрі, домінуючі оптимістичні емоційно-вольові переживання, творчо-лідерський рівень професіоналізму, теоретична (мовленнєво-розумова) форма реалізації педагогічної діяльності, увага до людей, стриманість, почуття гумору, розвинена політична та національна свідомість, підприємливість, врівноваженість, суворість, винахідливість, щирість, почуття гідності.

 

Категорія: Інформаційна бібліотека | Переглядів: 882 | Додав: Olga | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Календар
«  Лютий 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728

Друзі мого сайту
  • Інформаційний портал "Профтехосвіта Хмельниччини
  • Вище професійне училище № 25
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Персональний сайт Коржан Т.В.
  • Створити сайт uCoz
  • Інструкції для uCoz

  • Сьогодні

    Архів записів

    www.qrcode-generator.de
    Copyright MyCorp © 2012- 2024                       Всі авторські права захищені

    При використанні матеріалів блогу, посилання на джерело обов"язкове. Дякую за розуміння!

    www.copyright.ru

    %
    освітній портал Педагогічна преса
    https://web-kwest18.blogspot.com/