У наш час важко знайти галузь науки чи
народного господарства, де не використовують комп'ютерну техніку. Сучасний
розвиток інформаційних технологій дає змогу їм проникнути в усі сфери людської
діяльності, стати незамінним помічником людини. Не виняток і сфера освіти.
Важко уявити сьогодні освітній заклад, який не мав би комп'ютерного класу.
Спочатку комп'ютери слугували лише для вивчення основ інформатики і
програмування, нині ж комп'ютеризація розглядається як один з актуальних
факторів організації навчального процесу, навчання тому або іншому предмету.
При цьому не відкидається цінність підручника, що був і залишається головним
методологічним інструментом майстра.
Саме тому, виникла потреба у
формуванні єдиного інформаційно- освітнього середовища, створенні
перспективної системи освіти. Основною її метою є: підвищення якості освіти,
збереження, розвиток та ефективне використання науково-педагогічного потенціалу
країни, створення умов для поетапного переходу до нового рівня освіти на основі
інформаційних комп'ютерних технологій. Одним з найважливіших умов цього
переходу є формування інформаційної культури майстрів виробничого навчання за
професіями, пов'язаними з роботою за ПК. Тільки майстер, який володіє нею,
здатний до створення та ефективного використання у навчальному процесі
методичного забезпечення дисциплін, що вивчаються новим поколінням.
Система роботи майстрів у професійно-технічному
училищі покликана виховувати "інформаційну" культуру, тому
що методична майстерність заснована на єдності знань і високо розвинутих умінь,
відповідних сучасному рівню розвитку науки, техніки та їхнього продукту -
інформаційних технологій і насамперед комп'ютерних (а цьому також сприяє і
достатньо добре оснащення комп'ютерною технікою).
Її завданнями є:
-Дати майстру інструмент для створення
власного мультимедійного забезпечення навчальних занять і авторських
електронних навчальних посібників і підручників;
-Апробація та експертиза створених
освітніх електронних видань (ОЕІ);
-Презентація ОЕІ з метою їх широкого
впровадження у навчально-виховний процес;
-Організація оглядів та конкурсів
авторських ОЕІ з метою популяризації комп'ютерних технологій, підвищення
мотивації майстра до їх освоєння та використання.
Перше з перерахованих вище завдань,
вирішується через використання новітніх інформаційних технологій у навчально –
виховному процесі за програмою «Майкрософт. Партнерство в навчанні», «Курс
Microsoft із цифрових технологій», проведення тематичних майстер-класів з
освоєння програмних продуктів.
У результаті цієї роботи викладання стало
супроводжуватися електронними PowerPoint презентаціями. Вони ідеально підходять
для створення мультимедійних навчальних посібників: з барвистою графікою,
відеосюжетами, звуковим рядом. Мультимедійна презентація дозволяє представити
навчальний матеріал, як систему яскравих опорних образів, наповнених вичерпною
структурованою інформацією в алгоритмічному порядку. Це особливо важливо при
вивченні предметів, пов'язаних із запам’ятовуванням. В цьому випадку задіюються
різні канали сприйняття, що дозволяє закласти інформацію не тільки в
фактографічному, але і в асоціативному вигляді в пам'ять учнів. Використання
мультимедійних презентацій дозволяє побудувати навчально-виховний процес на
основі психологічно коректних режимів функціонування уваги, пам'яті, розумової
діяльності, реконструкції процесу навчання з позицій цілісності. Мультимедійні
презентації підвищують інтерес до уроку. Учні самі з великим бажанням створюють
презентації. Щоб подібну роботу учні змогли, а найголовніше, бажали виконувати,
майстер повинен бути готовим розвивати в них творчий підхід до навчання,
створювати пізнавальний стимул самоосвіти. У дослідницькій роботі дитина
повністю відходить від зубріння, вона усвідомлено вбирає в себе знання.
|