Неділя, 2024-12-22, 12:00 PM
ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ
педагога професійного навчання Цюпак Ольги Володимирівни

Цілі завжди випереджають можливості,
будуючи шлях для розвитку
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Педагогічна майстерня Мій профіль ВихідРеєстраціяВхід
Меню сайту

Категорії розділу
Школа молодого педагога [2]
Виробниче навчання та дидактика [58]
етапи, методи, трудові вміння та навички
Тижні професії [2]
Архів учнівських робіт [15]
Все про портфоліо [3]
Атестація 2013 [3]
До дипломних робіт [1]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Користувачі
Гості сайту
 





Помощь блогеру



 


Головна » 2013 » Березень » 19 » Зміст і методика вступного інструктування
9:27 PM
Зміст і методика вступного інструктування

ЗМІСТ І МЕТОДИКА ВСТУПНОГО ІНСТРУКТУВАННЯ

  • Однією з найважливіших задач вступного інструктажу є вміння майстра вірно розкрити мету уроку. "Цільова" установка на урок – це не лише повідомлення, що повинні робити учні, скільки роз’яснення "для чого це буде робитись" Це створює в учнів певну мотивацію роботи, викликає інтерес, стимулює їх пізнавальну і трудову діяльність.

        Серед ефективних методичних прийомів цільової установки на урок слід відмітити наступні:

-         створення ситуації "нового" у вирішенні виробничих завдань;

-         організація бесід, дискусій раціонального використання обладнання, технологічних процесів, у ході яких учні впевнюються в необхідності досконалого засвоєння прийомів і способів виконання робіт, розширення і поглиблення раніше одержаних вмінь.

Досвідчені майстри користуються для цього різноманітними прийомами:

-         демонстрація зразків відмінно виконаної роботи:

-         показ значення вивчених способів роботи для досконалого оволодіння професією:

-         розкриття ролі і місця робіт, які  будуть виконувати учні.

  • Під час вступного інструктажу, майстру необхідно пов'язувати матеріал наступного уроку із знанням учнів – основою для виконання вправ і с/р.
  • На уроках в/н актуалізація знань і вмінь проводиться шляхом опитування учнів на початку вступного інструктажу по матеріалу спец предметів і минулих уроків в/н.
  •  Слід особливу увагу звернути на зміст питань і предмет опитування. Мета опитування на уроках в/н – не стільки у перевірці знань учнів, скільки в забезпеченні теоретичної основи їх майбутньої діяльності. Тому і зміст питань повинен мати суто практичну спрямованість. По можливості питання повинні мати продуктивний характер: їх необхідно ставити у такій формі, щоб відповідь на питання вимагала не тільки пригадування, але й активного мислення. Такі питання починаються словами: "Чому", "Поясніть", "Порівняйте…і зробіть висновки". Звичайно, кількість таких питань повинна зростати поступово, в міру накопичення в учнів досвіду і знань.
  •  Основою вступного інструктажу є пояснення і показ прийомів та способів виконання навчально-виробничих робіт при вивченні операцій і розбір технологічної послідовності виконання наступної роботи при вивченні "комплексних тем".
  •   Особливого значення набуває інструктування учнів при початковому вивченні операцій, функцій, обов’язків. Всі прийоми, способи, форми організації роботи, які вивчаються – все це для учнів нове, складне і незнайоме. І тут вони потребують дохідливого, обґрунтованого і чіткого інструктування майстром. Досвідчені майстри завжди знають, у чому утруднення учнів, які типові помилки вони допускають, і тому процес вступного інструктування будують з позиції попередження цих помилок і утруднень.


  •   Дуже уважно майстер повинен відібрати "прийоми", котрі він збирається демонструвати учням, маючи на увазі, що показувати на уроці слід тільки ті з них, які є новими для учнів. При цьому особливу увагу слід приділити процесу виконання відповідних прийомів: що і чому демонструється в уповільненому темпі, в які моменти трудової дії робляться зупинки, що при цьому пояснюється, які елементи прийому відокремлюються, які окремі трудові рухи показуються багаторазово і т.ін.
  •   У міру накопичення в учнів досвіду, їх все більше треба залучати до самостійного розбору технічної документації; технічного планування, вибору інструментів, пристосувань, режимів, користування довідковими матеріалами.
  •  Потрібно пам’ятати і оцінювати виховний важливий вплив на учнів вступного інструктажу і всього уроку в цілому. Тому необхідно так інструктувати учнів, щоб вони чітко розуміли, що їм належить робити, для чого, як їх робота поєднується і впливає на роботу інших, до чого може привести недбалість, неуважність, низька якість; яку перспективу має їх сьогоднішня праця. Все це можливо тільки тоді, коли учні будуть виконувати серйозні, корисні навчально-виробничі роботи, бачити свій професійний ріст. Значна виховна роль особистого прикладу майстра в/н, насамперед, це стосується рівня його професійної, педагогічної майстерності, організованості у роботі. З рішенням виховних задач тісно пов'язаний стиль діяльності, педагогічний такт майстра, обстановка в якій проводиться інструктування.
  •  Важливе значення для майстра в/н має вміння вислуховувати учня, вірно реагувати на їх помилки, вміння тактовно пояснити і зробити зауваження, при цьому необхідно слідкувати за інтонацією, з якою майстер робить зауваження, особливо це стосується невстигаючих учнів. Важливе значення має характер взаємовідносин між майстром і учнем.
  •  Основна мета вступного інструктування – це підготовка учнів до успішного виконання навчально-виробничих робіт на уроці.
  • Під час закріплення нового матеріалу, майстер в/н особливе значення повинен приділяти такому елементу, як засвоєння навчального матеріалу вступного інструктування. Закріплення і перевірка засвоєння матеріалу вступного інструктажу проводиться у формі опитування учнів. Опитування повинно носити суто практичний характер. Це відтворення показаних майстром прийомів виконання і контролю робіт, розбір креслень, схем та іншої документації, обґрунтування порядку виконання робіт, розбір технічних вимог і т.ін. На таку перевірку не потрібно економити часу, особливо при початковому вивченні нових прийомів і операцій.
  • До заключної бесіди необхідно залучати якомога більше учнів, особливо невстигаючих. Закінчувати вступне інструктування можливе тільки тоді, коли є впевненість, що більшість учнів успішно розібралися у змісті робіт і зможуть якісно їх виконувати.
Категорія: Виробниче навчання та дидактика | Переглядів: 1359 | Додав: Olga | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Друзі мого сайту
  • Інформаційний портал "Профтехосвіта Хмельниччини
  • Вище професійне училище № 25
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Персональний сайт Коржан Т.В.
  • Створити сайт uCoz
  • Інструкції для uCoz

  • Сьогодні

    Архів записів

    www.qrcode-generator.de
    Copyright MyCorp © 2012- 2024                       Всі авторські права захищені

    При використанні матеріалів блогу, посилання на джерело обов"язкове. Дякую за розуміння!

    www.copyright.ru

    %
    освітній портал Педагогічна преса
    https://web-kwest18.blogspot.com/