Що відрізняє успішного керівника від невдахи? І чи є якісь поради, здатні
зробити керівника успішним і поважаним?
Практика показує, що успіху добивається той лідер, який знає як задати
правильну мотивацію своїм підлеглим і тим самим значно підвищити ефективність
роботи. «Справу» розкриває декілька секретів, які допоможуть вам підвищити
мотивацію у вашому власному колективі.
Позитивний
зворотний зв'язок
Це - ключовий момент в будь-якій професійній взаємодії. Позитивний «фідбек» - це здоровий
зворотний зв'язок з підлеглими. Образно кажучи, це міцне у відповідь
рукостискання. Колектив бачить у вас керівника, компетентного в своїй сфері,
упевненого в собі і справедливого. Ви ж бачите в своїх підлеглих хорошу команду
фахівців, і просто людей, у кожного з яких є своє життя. Але разом ви стаєте
однією сім'єю на шляху до досягнення поставлених цілей.
Психологи указують на послідовність розвитку колективу і говорять про
визначальну роль керівника в цьому процесі.
Від того, хто спрямовує людей на певну мету, залежить дуже багато. І
думати, що ваш колектив розвиватиметься без вашої участі - глибока помилка.
Беріть активну участь в його житті, цікавтеся, допомагайте вашим підлеглим.
Будьте завжди відкриті для колективу, використовуйте всі засоби для об'єднання
підконтрольної вам групи людей.
Не бійтеся використовувати гумор. Він підніме ваші стосунки з колективом
на новий рівень і згуртує вас ще сильніше.
Негатив
Негатив на робочому місці зараз, на жаль, не рідкість. У ситуації
світової економічної кризи і масових звільнень кожен підлеглий переживає за
своє місце. Крім того, фахівець може відчувати, що його недооцінюють, не дають
йому повністю розкритися. Причин у негативу може бути множина.
Психологи говорять, що кожній людині в тій або іншій мірі властиво
бажання бути потрібним в групі собі подібних. Однією з таких груп і є колектив.
Кожен його учасник - це особа зі своїм внутрішнім світом, цілями, пріоритетами
і інтересами. І кожен індивідуум прагне до самореалізації на професійному
терені. Завдання керівника - побачити в підлеглому особу і допомогти йому на
шляху професійного зростання. І вже, у жодному випадку, підлеглий не повинен
відчувати себе ізольованим в колективі.
Не
забувайте дякувати
Щира подяка за хорошу роботу, особливо коли ваше «спасибі» звучить
невимушено, - це найефективніший засіб для підняття духу і настрою в колективі.
Мотивація -
запорука успіху
Чому мотивація така важлива? Річ у тому, що мотивація - це ні що інше як
«двигун», за рахунок якого здійснюється діяльність взагалі, не тільки
професійна.
Існує позитивна і негативна мотивація. Простіше кажучи, це заохочення і
покарання або «метод батога» і «метод пряника». Наприклад, ваш підлеглий не
виконав завдання в строк, ви кличете його до себе і оголошуєте, що з його
наступної зарплати відніме певна сума за невиконання робочого плану. Прикладом
позитивної мотивації може бути видача премії, усна подяка і навіть проста
усмішка.
Численні дослідження показали, що «пряником» можна добитися набагато
більшого результату, ніж «батогом». Але, безумовно, бувають такі ситуації, в
яких керівник, що поважає себе, просто зобов'язаний відчитати підлеглого,
попередити про можливі наслідки і застосувати адміністративні заходи.
|