Педагогічні технології на основі особистісної орієнтації педагогічного процесу.
- Гуманно-особистісна технологія Ш.Амонашвілі.
- Система Є.Ільїна: викладання літератури як предмета, що формує людину.
- Авторська школа самовизначення (А.Тубельський, м. Москва).
- Адаптивна система навчання (А.Границька, м. Москва).
- АЗІМУТ — особистісно зорієнтована технологія гнучкої диференціації освітнього процесу: А — альтернативність, 3 — зацікавленість, І — ініціативність, М — мотивація, У — усвідомленість, Т — творчість.
Педагогічні технології на основі активізації інтенсифікації діяльності учнів.
- Технологія розвивальних ігор (Б.Нікітін).
- Проблемне навчання.
- Технологія комунікативного навчання іншомовної культури (Є.Пассов).
- Технологія інтенсифікації навчання на основі схемних та знакових моделей навчального матеріалу (В.Шаталов).
- Навчання англійської мови з використанням зорових опор.
Педагогічні технології на основі ефективності управління та організації навчального процесу.
Технологія С.Лисенкової: перспективно-випереджальне навчання з використанням опорних схем під час коментованого управління.
Технології рівневої диференціації:
а) внутрішньокласна (внутрішньопредметна) диференціація (М.Гузик);
б) змішана диференціація (модель зведених груп);
в) рівнева диференціація навчання на основі обов'язкових результатів (В.Фірсов);
г) культуровиховна технологія диференційованого навчання за інтересами дітей (І.Закатова);
д) диференційоване навчання молодших школярів за С.Логачевською; е) технологія повного засвоєння;
е) технологія повного засвоєння (естонський варіант П.Крейтсберг, Є.Корлль);
ж) рейтингова технологія навчання.
Технологія індивідуалізації навчання (Інге Унт, А.Границька, В.Шадриков) (див. п. 1.4.).
- Технологія програмованого навчання (за В.Беспалько).
- Інтерактивні технології в навчанні гуманітарних дисциплін (Є.Пометун, Т.Ремех).
- Дебати як різновид діалогового навчання (І.Пескар).
- Колективний спосіб навчання (КСН) (А.Ривін, В.Дьяченко).
- Семестрово-залікова форма організації навчально-виховного процесу (С.Подмазін).
- Педагогічна технологія на основі системи ефективних уроків (А.Окунєв).
- Поліекранна технологія навчання.
Педагогічні технології на основі дидактичного удосконалення і реконструювання матеріалу.
- «Екологія й діалектика» (Л.Тарасов).
- «Діалог культур» (В.Біблер, С.Курганов).
- Укрупнення дидактичних одиниць — УДО (П.Ерднієв).
- Реалізація теорії поетапного формування розумових дій (М.Волович).
- «Перші кроки», «Крок за кроком» — міжнародна програма.
Окремі предметні педагогічні технології.
Технологія раннього й інтенсивного навчання грамоти (М.Зайцев).
Навчання математики:
а) розв'язування задач (Р.Хазанкін);
б) на основі вертикального навчання (Р.Хазанкін);
в) з оптимальним поєднанням фронтальної, індивідуальної та групової форм організації на уроках;
г) з використанням ПЕОМ;
д) з використанням творчих самостійних робіт (Трістан);
е) за технологією рівневої диференціації (А.Капіносов);
є) за технологією І.Кушнір.
Навчання фізики:
а) Система поетапного навчання фізики (М.Палтишев);
б) за варіативною технологією (Б.Дегтярьов);
в) за технологією «Занурення» (М.Щетинін);
г) з використанням опорних конспектів В.Шаталова;
д) з використанням опорних таблиць (Є.Копєйка);
е) технологія поелементного розв'язання задач з фізики (В.Шейман).
Дошкільне виховання:
а) за М.Єфименко;
б) за Б.Нікітіним;
в) «Природне виховання» за Л.Блудовою;
г) за програмою «Чарівні фарби і чарівні пальчики» (Є.Бєлкіна);
д) за С.Русовою.
Методика колективних творчих справ (КТС) (І.Іванов).
Навчання іноземних мов:
а) проблемне навчання іноземних мов.
б) вивчення французької мови за підручником «Без границ» (рос. мов.);
в) вивчення французької мови за підручником «Синяя птица» (рос. мов.);
г) вивчення французької мови за підручником «Трамполин» (рос. мов.).
Викладання основ інформатики та обчислювальної техніки.
а) за І.Жалдак, Н.Морзе, Г.Науменко;
б) за В.Кайміном.
в) за А.Кушніренко.
Навчання історії:
а) школи «Анналов» (ИОША);
б) за модульною технологією;
в) за технологією Ю.Троїцького;
г) «Уроки історії — уроки життя» (за Т.Гончаровою);
д) «Я і Світ» (2—4 кл., С.Пометун, Г.Фреймам).
Навчання хімії:
а) за комбінованою системою (М.Гузик);
б) за А.Рєзнік;
в) різнорівневе вивчення хімії з використанням хімічного експерименту напівмікрометодом (С.Сосновська).
Навчання музики:
а) за болгарською «Столбицею» (Б.Трічков);
б) за системою Д.Кабалєвського.
Комбінована система організації навчально-виховного процесу
- під час вивчення біології (М.Гузик).
- Збільшене структурування навчального матеріалу під час вивчення української і російської мов.
- Вивчення світової літератури з інтеграцією суміжних предметів і видів мистецтв (на основі моделі освіти «Диалектика й зкология» (рос. мовою) Л.Тарасов і В.Ільченко).
- Комп'ютерний навчальний курс «Українська мова. Синтаксис. Пунктуація».
- Навчання молодших школярів побудови зв'язних висловлювань за методикою Л.Варзацької.
- Трудове виховання за І.Волковим.
- Технологія трудового виховання в сучасній школі за А.Макаренком.
- «Урок + театр» (С.Стеценко).
- Викладання курсу «Практичне право» з використанням інтерактивних технологій навчання (Є.Пометун, Т.Ремех).
Альтернативні технології.
- Вальдорфська технологія (Р.Штайнер).
- Технологія вільної праці (С.Френе).
- Технологія ймовірнісної освіти (А.Лобок).
- Технологія майстерень.
Природовідповідні технології.
- Природовідповідне виховання грамотності (А.Кушнір).
- Технологія саморозвитку (Монтессорі).
- «Родинно-побутове виховання учнів».
- «Довкілля».
Технології розвивального навчання.
- Система розвивального навчання Л.Занкова.
- Технологія розвивального навчання Д.Зльконіна-В.Давидова.
- Системи розвивального навчання з напрямом на розвиток творчих рис особистості (І.Волков, Г.Альтшуллер, І.Іванов).
- Модульно-розвивальне навчання.
- Особистісно зорієнтоване розвивальне навчання (І.Якиманська).
- Технологія саморозвивального навчання (Г.Селевко).
Педагогічні технології авторських шкіл.
- Школа адаптаційної педагогіки, (С.Ямбург, Б.Бройде).
- Педагогічна система сахновської школи Черкаської області (А.Захаренко).
- Педагогічна технологія Саксаганського ліцею.
- Українська національна школа-батьківщина (П.Кононенко).
- Управління навчально-виховним процесом у школі В.Сухомлинського.
- Управління навчально-виховним процесом з механізмом диференційованого навчання в ЗНЗ І—III ступенів № 23 м. Кременчука.
- Структурна перебудова тнавчально-виховної роботи у Великосорочинській санаторній школі-інтернаті.
- Формування свідомості учителя ноосферної епохи (з досвіду роботи Муніципальної гімназії № 76 м.Челябінська (Росія)).
- Школа інтегрованого мислення (авторська СШ № 37, м. Полтава).
http://krutienko.ucoz.ua/index/metodichna_robota/0-11
|