Систематизація в оволодінні новими знаннями, вміннями та
навичками має передбачати:
становлення орієнтовної основи діяльності та наступність в оволодінні знаннями,
уміннями й навичками;
етапи засвоєння знаньмають бутивзаємоузгоджені та взаємопов'язані логікою викладу
навчального матеріалу, в якій ураховано закономірності засвоєннязнань івизначено міру співвідношення в подачі нового матеріалу з повторенням раніше
вивченого;
забезпечення наступності змістової та процесуальної сторін навчально-виховного
процесу,щопередбачаєпроведення нового уроку як логічного продовження попереднього,як за змістом нового матеріалу, який вивчається,
так і за характером і способами навчально-пізнавальної діяльності учнів;
забезпечення оптимального співвідношеннятеоретичного матеріалу та практичних вправлянь;
реалізацію внутрішньопредметнихй міжпредметних
зв'язків між попередніми та наступними етапами соціалізації окремого індивіда та
колективу дітей у цілому.
на рівніприсвоєння:ураховувати пізнавальний досвід особистості, який
забезпечує індивідуальну адаптацію до нових умов життєдіяльності;
індивідуальнопсихологічні особливостірозвитку дітей, що дозволить своєчасно здійснитикоригувальні дії та перспективно планувати шляхиоптимізації пізнавальної діяльності.
ефективність наступності в навчально-виховному процесі досягаєтьсяшляхом комплексного підходу до забезпечення зазначених
вище дидактичних умов забезпечення наступності, що передбачає розробленнядидактичних основ формування змісту освіти, організаційно-методичну
роботу з педагогами та батьками, систематичне методичнезабезпечення процесу навчання й виховання особистості.
забезпечення логіки викладу навчального матеріалу в навчальному процесі, яка
ураховує закономірності процесу засвоєння знань і визначення міри співвідношення
в подачі нового матеріалу з повторенням раніше вивченого;
дотримання сукупності методичного забезпечення навчально-виховного процесу в
початковій та основній школі;
розробка для кожного ступеня навчання діяльнісного компоненту змісту освіти,
тобто включити в обов'язковий мінімум змісту освіти спеціально відібрані способи
діяльності та технології, ключові компетенції та інші процедурні елементи, які повинні
опанувати учні.
наступність є закономірною умовою цілісності та ефективності навчально-виховного
процесу, фактором, який визначає логіку та послідовність навчання й виховання особистості
на всіх вікових етапах, а тому вона має бути реалізована на всіх рівнях.
допредметний, загальнодидактичний рівень відображається в основних теоретичних
засадах побудови змісту сучасної освіти керуючись законами України «Про освіту»,
Державними стандартами освіти з кожного освітнього та освітньо-кваліфікаційного
рівня.
предметний рівень утілюється у навчальних планах, програмах, підручниках, посібниках,
які впроваджують державні стандарти у шкільну практику й повинні відповідати реальним
навчальним можливостям учнів певного віку; ураховувати попередні етапи засвоєння
знань і всі компоненти змісту освіти; забезпечувати оптимально доступну й економну
логіку розгортання основних знань у процесі викладу інформації про теорії, процеси
та їх механізми, способи дій. На рівні навчального матеріалу учитель зобов’язаний
забезпечити поступовість.