Стимулювання в навчанні - спонукання тих, хто навчається до активної навчальної діяльності. Ґрунтується насамперед на виробленні правильних мотивів навчання, усвідомленню важливості і необхідності знань для життя в сучасному суспільстві. Для нього під час вивчення кожного навчального предмета розкривається історія науки, самовіддана діяльність вчених г людей праці, виховується любов до процесу. У цій роботі враховуються вікові особливості учнів, а також те, що на кожному новому ступені навчання зростає їхня свідомість і здатність до абстрактного мислення.
Мотив - спонукальна причина дій і вчинків людини /те, що спонукає до дії/. Засадою мотиву діяльності людини є її різнобічні потреби. Внаслідок усвідомлення і перебивання потреб первинних /природжених/ і вторинних /матеріальних і духовних/ у людини виникають певні спонуки до дії, завдяки яким ці потреби задовольняються. Особливе значення мають моральні мотиви поведінки. Саме вони надають морального чи аморального сенсу діям і вчинкам.
Мотивація - система мотивів або стимулів, яка спонукає людину до конкретних форм діяльності або поведінки. Мотивами можуть бути: уявлення та ідеї, почуття і переживання, що виражають матеріальні або духовні потреби людини. Одна й та сама діяльність може здійснюватись з різних мотивів. Значення мотивів для поведінки, діяльності й формування особистості дитини дуже велике. Завдання педагога - виховання правильної мотивації в дітей.
Мотивація навчальної діяльності - внутрішні імпульси, які спонукають людину до активної пізнавальної діяльності, спрямованої на засвоєння й успішне застосування знань, навичок і вмінь. Під мотивацією розуміють застосування різних способів і засобів формування в учнів позитивних мотивів і через них - позитивного ставлення до навчання, способи мотивації можуть бути різні: повідомлення практичної, теоретичної чи соціальної значущості матеріалу, створення проблемних ситуацій, ситуації успіху, встановлення далеких і близьких перспектив навчання. Однак найбільше значення має інтерес до знань і процесу їх здобування. В учнів професійних навчально-виховних закладів мотивація теоретичного навчання ґрунтується на інтересі до обраної професії.
Мотивація професійної трудової діяльності - властива людині відносно стала, стійка система мотивів праці, що склалася в процесі її життя. Найстійкішими з них є: суспільний мотив - усвідомлення потреби в суспільно значущій діяльності; мотив досягнення, інтерес до професії - усвідомлення потреби в самоствердженні; мотив співробітництва - усвідомлення потреби в суспільній праці та кооперуванню в навчанні; мотив матеріальної винагороди - усвідомлення потреби у матеріальному забезпеченні.
|