Я збиваю сей ритм, я кажу: ось розводять рої, ось вулики в тpaвi, як мамаї, й сотає вічний мед дбайлива гречка, й зачаєно — по всій святій землі —
свої крохмальні i тугі яєчка
висиджують, мов кури, картоплі
3 Н1ЧНИХ МОЛИТОВ
Господи, літа
стебельце всели до самітніх душ,
дай кожному звити кубельце, i не поруш. Хай кожен в цім світі
спасеться, хай світить з-за темних круч
довкола кожного серця віри Твоєї обруч.
ПРАКОРАБЕЛЬ
Вантажений калиною,
сповільна він piвно опускається до дна;
сто років углибає — божевільна у тих прозорих водах глибина.
Там сховок духу, там
— ясна година, комори нaші: з тих запасників
зцілюща виринатиме калина на сотнях затаєних кораблів.
КАЗКА
Ця казка дивна i
стара,
як пошуки святого руна:
Христос приходив до Дніпра,
щоби повергнути Перуна.
Перун сказав: «Не розіпни...»
—
i обривається писання. Ревуть Дніпрові
береги —
занурення i виринання... * *
*
своїми провинами
ангелячими
яке зло ти можеш заподіяти дитино мала?
обмалювати свою долоньку
у зошиті шкільному?
чи колядуючи під
вікном
безбожно пропускати куплети
аби встигнути хат якнайбільше обійти?
о цвіркуне з осиковими
листочками замість легень все ж одно відтак все життя будеш відтворювати тi
куплети щодо рядка щодо слова ще й кожен склад на кілька голосів розспівувати будеш
ПОДОРОЖНИК
Стоїть при дорозі хлопчатко в сорочечці рваній: — Я — подорожник, прикладайте мене до рани. Ідуть подорожні — нixто з них, нixтo з
них не стане. — Я — подорожник, прикладайте мене до рани.
Враз — гальма завищали,
i вовчим оком сорочку прошито: — Що тиняєшся. хлопче. а чи, може, набридло
жити? І крізь см1х, мов крізь ножі, хлопчик блідо
ворушить губами:
— Я ж...
подорожник, прикладайте мене до рани...
АНТОНИЧ
Й тo6i дадуть ropix
маленький, i ти — розколеш —
пустка в ньому, а з тої пустки — по
одному йдуть i йдуть печальні
лемки.
I знаєш: лиш тo6i
спинити,
але xi6a від того ліпше? —
вже на долоні не вмістити чоренних лемків із горішка.
Ну що ж? — ти здійсниш
нині диво:
сухий ropix зазеленіє —
з білесенької середини
враз повиходять лемки білі.
Ти станеш збоку — й
наче в мевах,
вздриш, як вони — десь там, вдолині,
зі слів, немов iз вух коневих,
виходять юні i вродлив1...
А в північ копитату й
вічну —
за той малий ropix зелений
твoї вci роки, як червінці,
змахнуть до чорної кишені.
НАПУЧУВАННЯ
Хай це можливо i не
найсуттєвіше
але ти дитино
покликана захищати
своїми долоньками
крихітну свічечку букви «ї»
а також витягнувшись на
пальчиках оберігати місячний
серпик букви «є» що зрізаний з неба разом iз ниточкою
бо кажуть дитино що мова наша — солов'їна гарно кажуть але затям собі що колись можуть настати i такі
часи коли нашої мови не буде пам'ятати навіть найменший соловейко тому не можна
покладатися тільки на солов'їв
дитино
КОНОТОП
Знову коні палають в
степу,
гриви зфашкують раптом,
і грімкоче глухе туп-тупу
Трахтемирівським трактом.
3 грив на гриви стрибає вогонь —
сто пожеж чвалом скаче.
Піцаницею їм удогонь
понад степом хтось плаче:
«Боже! — чути волання
крізь дим, —
я не прошу потопу,
лиш дозволь моїм коням гнідим
досягти Конотопу...»
ПІЙМАНИЙ СКОВОРОДА
Блудний Сковорода
з паличкою в pyцi
селами загляда,
списує папірці.
В череві — хлюпа
бурда,
в помислах — Рим,
печений Сковорода
піччю Єкатерин.
Куда, Грицьку, ідеш —
в народ стежка твоя?
Що ти йому несеш —
«Басні харковскія»?...
Роздвоєний Сковорода
в рідне забрів село,
віршу розповіда,
душі козачкам звело:
«Буцімто й босий
Гриць,
а царської мови доп'яв,
по-царськи язик ворушивсь,
як віршу казав.
Не те, що наші пісні
— мовою пpocті, як ми...»
Йде Сковорода, рясні тягнуть від Ciчi дими...
|