- Точно визначте свою мету. Більшість людей даремно витрачають час і енергію тільки через
те, що не уявляють собі чітко, що, власне, вони збираються зробити. Перш ніж
взятися до будь-якої справи, спробуйте якомога чіткіше визначити свою мету.
- Зосередьтеся на головному. У кінці робочого дня записуйте на
окремому аркуші справи, які належить зробити завтра. Починайте список з
найважливіших і невідкладних справ. І не відступайте, поки не зробите їх.
- Придумуйте собі стимули. Ми краще робимо те, що нам
хочеться робити. Тому спробуйте переконати себе в тому, що справи, які вам обов’язково потрібно зробити, дуже вам до душі. Тоді робота стане приємною і
ефективною.
- Установіть тверді строки. Термін, який установлюєте собі
для виконання того чи іншого завдання, повинен бути реальним і чітким. При його
дотриманні будьте непохитні, не дозволяйте собі потурань або нескінченних
перенесень "на завтра”.
- Навчіться бути рішучими. Перш ніж взятися за
яку-небудь складну справу, не дозволяйте собі загрузнути в сумнівах і ваганнях.
Швидко обдумавши і зваживши всі факти, що є у вашому розпорядженні, приймайте
рішення і дійте.
- Навчіться говорити «ні». Якщо ви
не навчитесь цього, ви опинитеся втягненим у такі справи, якими б ніколи не
зайнялися з власної волі. Не піддавайтеся
чужим настроям, бажанням і планам, якщо вони йдуть врозріз з вашими
намірами.
- Не загрузайте у телефонних розмовах. Перш ніж зняти телефонну трубку, чітко
з’ясуйте для себе, яку інформацію ви хочете одержати чи передати. В цих рамках
і ведіть розмову, інакше ви ризикуєте будь-яку телефонну бесіду перетворити на
балаканину.
- Придбайте звичку до
записника.
Кожний, очевидно, хоч раз зазнав спокуси запам’ятати якісь важливі відомості, а
потім болісно згадував їх. Не варто перевантажувати свою пам’ять. Чим раніше ви матимете звичку постійно заносити до записника необхідні
телефони, імена, адреси, дати, назви та інші відомості, а також свої враження,
думки, плани і спостереження, ти швидше уникнете хаосу в голові.
- Досадні перешкоди. Друзі і колеги, які
полюбляють під час роботи побалакати, розповісти анекдот або обговорити свої
проблеми, здатні зірвати найкращі ваші наміри. Кожен може привчити таких людей
поважати ваш робочий час, причому зробити це можна досить тактовно, щоб нікого
не образити. За інших обставин привчіть себе працювати не звертаючи уваги
на розмови оточуючих.
- Вчіться слухати. З потоку ділової інформації, яку вам доводиться вислуховувати протягом
дня, умійте виділяти головне, що визначає або змінює ваші попередні плани: час
і місце зустрічей і нарад, ваші завдання, пов’язані з цим тощо.
- Не
працюйте за шаблоном. Багато хто з вас виконує свою роботу одним строго
визначеним чином, не задумуючись про те, чи можна її вдосконалити. Творчі
пошуки резервів часу і раціональної праці не тільки виявляться ефективними,
але й принесуть велике моральне
задоволення. Дуже корисно знайомитися з досвідом інших людей, які виконують
подібну роботу.
- Не забувайте про дрібниці. Забуті окуляри, ключі або
інша дрібниця може зіпсувати робочий день. Усе, що потрібно вранці взяти з
собою, потрібно обов’язково приготувати звечора.
- Беріться до справи одразу. Уникайте так званої
"розкачки”. Якщо ви точно знаєте, що і як треба робити, то одразу ж
розпочинайте свою роботу. Всі підготовчі заходи і планування намагайтеся
зробити напередодні.
- Використовуйте
час повніше. Ваш робочий день значно збільшиться, якщо
обдумування роботи, планування і створення робочого настрою ви перенесете на
час роботи з дому.
- Під час відпочинку – відпочивайте. Будь-яка зріла людина
чудово знає, яке заняття дає їй можливість відпочити найкраще. Бо людина, яка
неправильно відпочиває, втомлюється, втрачає здоров’я, духовно спустошується і
ризикує ніколи не домогтися поставленої цілі.
- Змінюйте заняття. Старайтеся так планувати свій
день, щоб чергувати сидячу роботу з тією, яку можна робити настоячки. Якщо це
неможливо, час від часу виконуйте вправи, що знімають втому від сидячої роботи.
|