Неділя, 2024-12-22, 6:07 AM
ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ
педагога професійного навчання Цюпак Ольги Володимирівни

Цілі завжди випереджають можливості,
будуючи шлях для розвитку
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Мій профіль ВихідРеєстраціяВхід
Меню сайту

Категорії розділу
Інформаційна бібліотека [171]
Навчаючи - виховуємо [23]
Виробниче навчання [15]
Професія "Діловод"
Все про комп'ютерні технології та Web-дизайн [124]
технічні новинки, комп'ютерне обладнання, програмне забезпечення
Словник комп"ютерних термінів та сленгу [4]
Стенографія [10]
Етика, естетика [22]
Логіка [14]
Машинопис та Діловодство [107]
Психологія [49]
тести, оптичні ілюзії, акцентуації
Релігієзнавство [9]
Філософія [26]
Філологія [68]
мово-літературознавство, фольклористика
Українська обрядовість [211]
вірування, прикмети, етнографія, обереги
У світі цікавого [86]
Лірична сторінка [36]
Мережива долі [1]
розповіді про неординарних людей
Жартома і всерйоз [24]
Скарбничка мудрості [32]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Користувачі
Гості сайту
 





Помощь блогеру



 


Головна » 2017 » Травень » 31 » Суперництво на роботі: як перемогти в гонці?
9:55 AM
Суперництво на роботі: як перемогти в гонці?

Визначити справжніх конкурентів буває непросто. Як же дізнатися, хто з вами змагається і як обернути це на свою користь?

Чи є у вас професійний конкурент? Напевне так. Але якщо ми завжди точно знаємо, хто з колег нам симпатизує, то з'ясувати, хто мріє зіштовхнути нас з кар'єрних сходів, набагато складніше.

Як свідчать останні дослідження, ми навіть не завжди розуміємо, що у нас є суперник. І спілкуючись з ним, ми можемо допускати великі помилки. Адже нездорова конкуренція породжує стрес, впливає на продуктивність і мотивацію.

Як же визначити, змагається з вами хтось із ваших колег, і що робити, якщо між ним і вами росте протистояння

Чому виникає суперництво?

Конкуренція виникає через необхідність ділити обмежені ресурси на робочому місці. І це нормально. Співробітники можуть боротися за підвищення зарплати або просування по службі. Але таке протистояння може перетворитися в войовниче суперництво (перш за все це стосується тих, хто від природи схильний до змагання).

- Ми не завжди усвідомлюємо, хто з наших колег відчуває загрозу через наші успіхи, - каже Гілларі Енгер Ельфенбайн, професор університету Вашингтона в Сент-Луїсі. Вона зі своїми колегами вивчала проблему суперництва на робочому місці. Сторонами, що здійснювали свої дослідження стали менеджери з продажу в автосалонах і студенти, які працювали над спільним проектом. Більшість з них могли досить точно передбачити, кому із співробітників вони подобалися, але абсолютно не знали, хто з ними таємно конкурував. Справа в тому, що дружні почуття люди зазвичай висловлюють відверто, а ось суперництво приховують.

Люди схильні приховувати суперництво, оскільки це - соціально неприйнятна форма взаємодії

Як визначити суперника?

- Конкуренція в професійній сфері - звичайна справа і, як правило, вона позитивно мотивує. А ось суперництво - це вже перехід на особистий рівень, - пояснює Ельфенбайн.

Коли суперництво виходить на особистий рівень, ваше робоче життя може перетворитися на справжній кошмар. Психологічними наслідками можуть стати тривога, занепокоєння і невпевненість в собі.

Чвари спалахують буквально на рівному місці. Стислі терміни, висока напруга і неможливість поговорити по душам призводить до того, що співробітники роблять поспішні висновки і тлумачать по-своєму поведінку колеги. В результаті виникає нездорова конкуренція або навіть відверта боротьба.

Щоб виявити таємного заздрісника, потрібно звернути увагу на тих колег, які перешкоджають вашим найкращим ідеям, звертаються з вами несправедливо або ніколи не прислухаються до вашої думки. Часто ці ознаки допомагають зрозуміти, що пора припинити потенційне суперництво, перш ніж ситуація вийде з-під контролю.

Як припинити конкурентну боротьбу?

- Це може бути непросто. Деякі організації навмисно створюють ситуації, які сприяють виникненню суперництва, намагаючись таким чином підвищити мотивацію і продуктивність праці співробітників, - зазначає Ельфенбайн. Саме так і відбувається в компаніях, які працюють в сфері продажів або фінансів.

Розумний керівник може знизити цю напругу, якщо буде ставитися однаково справедливо до всіх своїх підлеглих. «Таким чином, вони припинять порівнювати себе з іншими і зосередяться на власних досягненнях», - вважає Ельфенбайн.

Не варто щодня приходити на роботу в стані параної, чекаючи, що колеги тільки й роблять, що риють під вас яму. Навіть якщо суперництво і виникає, воно не вічне і швидко зникає зі змінами в кар'єрі. А іноді колишні затяті вороги при певних обставинах перетворюються в союзників, наприклад, після підвищення або переходу в інший відділ.

Але якщо колеги починають вести себе непрофесійно, відносини можна зіпсувати раз і назавжди. Треба пам'ятати: сьогодення загострення відносин - тимчасове, і не треба давати волю емоціям.

Як отримати від суперництва вигоду?

Постійна конкуренція з колегою може бути досить виснажливою. Але придивіться уважніше до вашого суперника, спостереження за ним може принести користь.

- Багато людей підсвідомо конкурують саме з тими колегами, які досягають успіхів. Вони стають для них своєрідним еталоном, зразком для наслідування, - вважає Марк Мерфі, автор книги «Правда на роботі: Як навчитися говорити жорсткі речі».

Суперництво зазвичай сприймають негативно, багатьом буває важко визнати, що дружнє протистояння раптом переросло в особисту ворожнечу. Відверто зізнатися у мене є суперник - досить важко.

Втім, для майбутнього спокою краще відразу відмовитися від суперництва, адже воно буде створювати додатковий тиск на роботі і заважати професійному розвитку, відзначає Мерфі. «Чим більше ми зосереджуємось на супернику, тим більше ми топчемося на одному місці», — додає він.

Як боротися з «токсичними» співробітниками?

Як боротися з колегами, які «отруюють» колектив своєю поведінкою, жартами, звичками.

У колективі часто можна знайти людину, яка деструктивно впливає на загальну робочу атмосферу. Найчастіше це ті люди, які роблять найгірші помилки на роботі:

• постійно скаржаться на частоту і серйозність проколів колег;

• пліткують і розпускають чутки, які зіштовхують лобами;

• обговорюють колег;

• підривають авторитет керівника постійним потоком критики;

• дратують своїми звичками або особливостями поведінки.

У більшості ситуацій навколишні намагаються не звертати на подібних колег увагу, щоб уникнути з ними зайвих контактів. Але для когось поведінка такого персонажа може позначитися на продуктивності або обернутися депресією.

Що з ними робити?

Кажуть, щоб виправити чиюсь поведінку, потрібно відправити людину на лікування до психотерапевта, занурити в релігію або ж провести операцію на мозку. Рідко коли керівник може бути психотерапевтом, батюшкою або нейрохірургом. Але все ж власну стратегію боротьби з подібними випадками повинен мати кожен управлінець, щоб не пустити ситуацію на самоплив.

1. Вирахувати: якщо «токсичний» співробітник оселився в компанії, де працюють більше 30 чоловік, вирахувати його не так вже й легко. Такі люди часто добре працюють - нарівні, а то і краще за інших. Тому, якщо у керівника і є підозри на когось, швидше за все вони не впадуть в першу чергу на продуктивних співробітників. А вирахувати потрібно обов'язково, адже ці люди в колективі, як вірус в організмі: якщо не випити ліки, сам організм може боротися з зараженням дуже довго. Якщо відчувається напруженість серед співробітників, постарайтеся розмовами тет-а-тет з колегами дізнатися тому причину. І коли ви усвідомили, що у вашій команді є той, хто приносить шкоду колегам своєю поведінкою, поводиться поза прийнятих стандартів, потрібно діяти.

2. Говорити: деякі експерти стверджують, що керівник не повинен проводити профілактичних бесід, а відразу діяти жорстко. Але все-таки потрібно поговорити, перш ніж переходити до кардинальних методів. Причому в розмові слід зробити 7 акцентів.

Як правильно вести розмову?

Викличте співробітника/співробітницю поспілкуватися і приступайте до донесення «істини».

1. Не мучте: цілеспрямовано говорите колезі, про що ви хочете поговорити, чим допомогти. Це дасть розуміння, що ви схильні до об'єктивного спілкування.

2. Підкресліть позитивні зміни: буде дуже корисно сказати, що зміниться в кращу сторону, якщо співробітник перегляне свою поведінку. Також корисно відзначити, що буде, якщо все залишиться як і раніше.

3. Чітко говорите, що ви хочете: помилково використовувати загальні поняття в розмові про чітку проблему. Наприклад, керівник говорить: «Мені не подобається твоя поведінка, я хочу, щоб ти виправився». Це дуже узагальнено і може означати, що завгодно. Замість цього управлінець може сказати: «Нікому не допомагає те, як ти кажеш про наших клієнтів за їх спинами, це отруює загальну обстановку в нашому відділі. З цього моменту, якщо ти не можеш сказати нічого на підтримку клієнта, краще взагалі промовч». Керівник повинен приводити конкретні приклади негативної поведінки співробітника і використовувати це в майбутньому для кращого розуміння, що від нього хочуть.

4. Пробуйте використовувати «ми» замість «ти»: ви повинні донести думку, що склалася проблема - це проблема не конкретної людини, а всього колективу. Можна почати зі слів «У нас є проблема» або «Нам потрібно дещо змінити». Постійне використання «ти», перекладання в розмові всій провини на співробітника - це спочатку провальна стратегія. Наприклад, «У тебе вічно погана поведінка, і всі про це знають», - одна з фраз слабкого керівника звучить, як запрошення на бійку. Краще спробуйте сказати: «Ми повинні поговорити про твою поведінку». Використання «ти» - не страшний гріх, але якщо постійно «тикати», це вб'є розмову. Людина повинна зрозуміти, що повинна змінитися без переходу на особистості.

5. Уникайте «проте» і «але»: багато керівників думають, що якщо в розмові вони використовують похвалу для переходу до суті проблеми, так простіше донести що-небудь до співробітника. Звучить це приблизно так: «Ти виконав роботу добре, але ...», - і потім рубає з плеча. Найчастіше це відразу злить співрозмовника. Подумайте над заміною «але» і «проте» на «і», не обтяжуючи розмови. Наприклад, «Ти дуже добре працюєш і нам потрібно поговорити як зробити так, щоб ти виявляв більше поваги до клієнтів».

6. Не потрібно заповнювати тишу: у напруженій ситуації керівник може подумати, що повинен заповнювати будь-яку паузу в розмові. Ні. Не потрібно нічого заповнювати. Зробіть так, щоб ваш співрозмовник заповнював паузи. Ви здивуєтеся, скільки інформації можете отримати, не ставлячи жодного питання. Просто іноді помовкуйте.

7. Дайте співробітнику виговоритися: коли керівник закінчив профілактичну бесіду з колегою, потрібно дати йому можливість виговоритися, спустити пар або навіть висловити захисний аргумент. Це допоможе йому відчути себе почутим - адже так і є? Потім можете ще раз нагадати, що ви хотіли донести, і на цьому закінчити.

Використовуючи таку просту тактику в переговорах з «важкими» співробітниками, ви зможете як мінімум поліпшити ситуацію в колективі, а то і зовсім позбутися від небажаної атмосфери в колективі. Ну а якщо предметна розмова не дає результатів, саме час застосовувати жорсткі заходи.

 

Категорія: Етика, естетика | Переглядів: 487 | Додав: Olga | Теги: суперництво, конкурентна боротьба | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Календар
«  Травень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Друзі мого сайту
  • Інформаційний портал "Профтехосвіта Хмельниччини
  • Вище професійне училище № 25
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Персональний сайт Коржан Т.В.
  • Створити сайт uCoz
  • Інструкції для uCoz

  • Сьогодні

    Архів записів

    www.qrcode-generator.de
    Copyright MyCorp © 2012- 2024                       Всі авторські права захищені

    При використанні матеріалів блогу, посилання на джерело обов"язкове. Дякую за розуміння!

    www.copyright.ru

    %
    освітній портал Педагогічна преса
    https://web-kwest18.blogspot.com/