Британські вчені з асоціації
природничих наук (British Science Association, BSA) назвали 10 винаходів, які радикально змінили життя
людства. Результати
виглядають таким чином:
ТЕХНОЛОГІЯ GPS:Спочатку
GPS - супутникова система навігації, розроблялася як військовий проект.
Дозволяє в будь-якому місці Землі (включаючи приполярні області), майже за
будь-якої погоди, а також в космічному просторі поблизу планети визначити
місцеположення і швидкість об'єктів. Система розроблена, реалізована і
експлуатується Міністерством оборони США. Але після того, як в 1983 р. був
збитий літак Корейських Авіаліній з 269 пасажирами на борту, котрий вторгся в
повітряний простір Радянського Союзу, президент США Рональд Рейган вирішив
часткове використання системи навігації для цивільних цілей. Але точність
була зменшена спеціальним алгоритмом.
ПЛЕЄР SONY WALKMAN: Перший Walkman був випущений в 1979 р. під назвою
«Walkman» в Японії і «Soundabout» за кордоном. Пристрій був розроблений
інженером Нобутосі Кіхара для генерального директора Sony Акіо Моріта, щоб
він міг слухати музичні опери під час його частих польотів Своїм винаходом
Sony надала можливість будь-якій людині в багатомільйонному натовпі
можливість слухати улюблені композиції, не нав'язуючи їх оточуючим. Згодом цю
естафету підхопила компанія Apple з своїм цифровим плеєром iPod.
ШТРИХ-КОД:На думку
експертів, це революційним чином змінило систему торгівлі. Першим товаром з
штрих-кодом була жувальна гумка Wrigley’s. Штрих-код однаково розпізнається
як у фотографічному позитиві, так і в негативі. Знак «>»вкінці штрих-коду
нічого не позначає.
ЗАМОРОЖЕНА ЇЖА:Така
їжа містить багато вуглеводів, жирів, солі і харчових добавок; в той же час в
ній мало білків, вітамінів і баластних речовин. Вона вигідна виробникам, оскільки
дешева і може довго зберігатися в звичайних умовах. Але також вона популярна
і серед споживачів, оскільки вона достатньо смачна, її не потрібно готувати і
можна їсти в будь-якій обстановці Але з іншого боку така їжа (ще її називають
TV dinner, junk-food) витісняє традиційні сімейні обіди і вечері!
PLAYSTATION:Хоча ігрові
приставки до телевізора були відомі і до появи консолі Sony PlayStation в
1994 р., саме вона вивела відеоігри з дитячих у вітальні, до великого
телевізора, де іграми стали насолоджуватися дорослі люди До речі, апаратні
можливості приставки перевищують можливості середнього домашнього ПК, а
індустрія відеоігор за роки, що пройшли після її появи, по своїх доходах
майже наздогнала кіноіндустрію
СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ:основна
причина того, за якою сьогодні росте кількість часу, проведеного в інтернеті.
Перші соціальні мережі з'явилися в середині 90-х років і надавали
користувачам початкові можливості для спілкування, подібно egroups/onelist,
ICQ, Evite. Такі мережеві сервіси як правило не розглядаються як соціальні
мережі, але проте вони є тим самим фундаментом, на якому надалі розвивалися
онлайн-послуги для спілкування і взаємодії користувачів. Наступні соціальні
мережі з'явилися на початку ХХ1 ст., коли з'ясували їх сутність та можливості,
які надають такі мережі для всіх сфер діяльності. Сервіси подібні Friendster,
Tribe, Orkut, Linkedin, Spoke дозволили створювати соціальні мережі для
відпочинку і для роботи. Наразі ми ввійшли до третьої епохи соціальних мереж.
Після ейфорії участі заради участі, нинішні мережі стають робочим
інструментом для ведення діяльності, служать майданчиком для неформального
спілкування приятелів подібно Livejournal, допомагають створювати нову музику
як Myspace, LastFm, розширюють ігровий досвід масових онлайн-ігр в мережі Xfire,
служать серйозним інструментом для пошуку співробітників і партнерів в
Linkedin. Але водночас вони "відбирають" можливість реального
спілкування і зустрічі з друзями:
SMS-ПОВІДОМЛЕННЯ:Перша
смс була відправлена 3 грудня, 1992 р. у мережі Vodafone у Великій Британії. Вона
прийшла з PC на мобільний, і мала ось такий текст - Merry Christmas. Роль
даної технології, котра революціонізує, британські експерти бачать в
радикальному перетворенні англійської мови, що засвоїла абревіатури типу LOL
("дуже смішно") або FYI ("до твого відома"). Інша важлива
зміна - істотне зростання ролі великих пальців рук, які раніше майже не
використовувалися, а зараз суцільно зайняті набиранням sms на мобілкахСьогоднішні 13-17-річні підлітки
обмінюються текстовими повідомленнями в сім разів частіше, ніж розмовляють по
телефону. У сумі розмір повідомлення може сягнути 163 байт, з яких: 1 байт
заголовка, містить тип повідомлення; 7 байт "тимчасова відмітка
SMS-центру", у форматі YYMMDDHHMMSSZZ; до 12 байт - адреса джерела
повідомлення; 1 байт - ідентифікатор протоколу; 1 байт - схема кодування даних;
1 байт - довжина користувацької області даних; до 140 байт саме повідомлення.
ЕЛЕКТРОННІ ГРОШІ: кредитні карти зробили процес грошового обігу зручнішим, безпечнішим
і глобальнішим, вважають британські експерти все почалося з того, що у 1918 р.
Федеральний Резервний Банк США вперше перевів гроші через телеграф. Проте ще
довгий час з тих пір електронні гроші не набували широкого поширення Але, з
іншого боку, зростання електронних платежів супроводжується стрімким зростанням
електронного шахрайства, а легкість отримання кредиту, нагадують експерти,
стала однією з основних причин світової фінансової кризи.
КРОСІВКИ:Перші кросівки розробили Рудольф і Адольф Дасслери в 1946 р. Вони
використовували парусину і гумову підошву, виготовлену з покришок від
безгоспної армійської техніки. У 1949 р. Адольф зареєстрував свої кросівки
під ім'ям Адідас. Назва складена із зменшувальної форми імені Аді і перших
трьох букв прізвища. Рудольф в цей час заснував свою компанію - Puma. А масове використання спортивного
взуття як повсякденного почалося в 70-х роках минулого століття. Це взуття,
на думку експертів, змінило ноги цілого покоління. Військові, до речі, скаржаться,
що стопи молодих людей, які приходять на службу в наші дні, помітно м'якіші й
погано переносять військове взуття, адже багато хто з них взагалі до цього
ніколи не надягав шкіряних черевиків. Серед злочинних угрупувань США існують чіткі, хоч і неписані
правила, кому що носити. Братва Чікаго упізнають один одного за блакитними
Converse All Star, лос-анджелеська - за класичними Nike, техаські
"реальні хлопці" красуються чорними високими All Star, а бандити з
Вісконсіна вибирають чорні кросівки з червоними або синіми шнурками.
Мікрохвилі: Мова не
про мікрохвильові печі, а саме про мікрохвилі - електромагнітне випромінювання
з довжиною хвилі від 1 мм
до 1 м.
Саме вони використовуються в стільникових телефонах, пристроях бездротового
зв'язку типу Wi-Fi і супутниковому телемовленні.