Життя вимагає від людини
високої дисципліни і виконавської чіткості - рис, що в нашому характері
репрезентовані надто слабко. У їх формуванні значна роль належить
навчально-виховному процесу школи, зокрема шкільній дисципліні.
Шкільна дисципліна -
дотримання учнями правил поведінки в школі та за її межами, чітке й
організоване виконання ними своїх обов'язків, підкорення громадському
обов'язку.
Показниками високого рівня
дисципліни є розуміння учнями необхідності дотримання її в школі, громадських
місцях, в особистій поведінці; готовність і потреба у виконанні
загальноприйнятих норм і правил дисципліни праці, навчання, вільного часу;
самоконтроль у поведінці; боротьба з порушниками дисципліни в школі та за її
межами.
Свідома дисципліна
виявляється в усвідомленому суворому, неухильному виконанні суспільних
принципів і норм поведінки й ґрунтується на сформованості в учнів такої риси,
як дисциплінованість і почуття обов'язку та відповідальності.
В основі дисциплінованості -
прагнення й уміння особистості керувати своєю поведінкою відповідно до
суспільних норм і вимог правил поведінки.
Обов'язок - усвідомлена
особистістю система суспільних і моральних вимо
... Читати далі »
Ситуація-ілюстрація – найбільш проста, коли за
допомогою конкретного прикладуз
практики демонструється той чи інший спосіб розв’язання проблеми.
Ситуація вправа –це також конкретна задача, але описана так,
що учневі потрібно виконати певні завдання (заповнити таблицю, скласти схему,
карткутощо)
Ситуація-оцінка – в цьому випадку проблема уже
розв’язана, алевід учня вимагається
дати аналіз ситуації і прийнятого способу розв’язання.
Ситуація-проблема– завдання подається у вигляді проблеми, яку
потрібно розв’язати. В цьому випадку ставиться ряд запитань, які мають учневі
допомогти вияснити суть проблеми і подумати над шляхами її розв’язання.
Відомо, що за всіх рівних умов (рівня знань, навичок, витрат часу)
різні люди досягають неоднакових результатів. Якість і засоби виконання
будь-якої діяльності, її успішність і рівень досягнень залежать від здібностей
особистості.
Здібності - це індивідуально-психологічні особливості людини,
які відповідають умовам успішного виконання тієї чи іншої діяльності, а саме -
набуття знань, умінь і навичок; використання їх у праці.
Кожна здібність має свою структуру, яка залежить від розвитку
особистості.
Виділяють два рівні розвитку здібностей: репродуктивний та творчий.
Людина, яка знаходиться на репродуктивному рівні розвитку здібностей,
виявляє високі уміння засвоювати знання, оволодівати діяльністю і здійс
... Читати далі »