Неділя, 2024-12-22, 11:38 AM
ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ
педагога професійного навчання Цюпак Ольги Володимирівни

Цілі завжди випереджають можливості,
будуючи шлях для розвитку
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Педагогічна майстерня Мій профіль ВихідРеєстраціяВхід
Меню сайту

Категорії розділу
Школа молодого педагога [2]
Виробниче навчання та дидактика [58]
етапи, методи, трудові вміння та навички
Тижні професії [2]
Архів учнівських робіт [15]
Все про портфоліо [3]
Атестація 2013 [3]
До дипломних робіт [1]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу


Користувачі
Гості сайту
 





Помощь блогеру



 


Головна » 2014 » Березень » 16 » Доповідь "Особистість майстра в/н у нвачально-виробничій діяльності"
10:36 PM
Доповідь "Особистість майстра в/н у нвачально-виробничій діяльності"

Входження України до світового економічного простору зумовлює і реформування системи освіти, яка має стати головним "фундаментом” сучасної культури, науки, техніки, духовного і матеріального виробництва, а також стійкого розвитку соціуму.

У зв’язку з означеним освіта покликана формувати суспільний інтелект, національну свідомість народу, сприяти створенню здорового суспільства, а також покликана взяти на себе роль національного ресурсу оновлення суспільного життя, роль механізму управління соціальним розвитком.

У контексті вимог Болонського процесу актуальною стає проблема якості освіти, зокрема, професійно-технічної, оскільки вона зумовлена потребами суспільства щодо підготовки кадрів для випереджального розвитку країни.

В умовах глобалізації світового суспільства окреслена проблема може бути успішно розв’язана лише за умов, коли освіта торкається глибинних внутрішніх процесів розвитку людини, її менталітету, інтелекту й мислення. Тому провідну роль має відігравати професіоналізм педагогічних кадрів.

Яким же має бути сучасний майстер виробничого навчання? Які принципи повинні лежати в основі його педагогічної філософії? Зокрема, йдеться про особистість майстра виробничого навчання, як основного вчителя професії, організатора і наставника.

1.           Найголовнішим є, безумовно професіоналізм: багато знати і прагнути дізнатися ще більше. Хороший майстер постійно повинен продовжувати вчитися: вчитися працювати над собою, вчитися спілкуватися з учнями, вчитися готуватися до уроку. Якщо учень відчуває, що майстер знає у багато разів більше нього, тоді йому буде цікаво з ним спілкуватись.

Професіоналізм має ряд складників:

  • Професійно-педагогічна компетентність (містить педагогічну, методичну, соціально-психологічну, аутопсихологічну компетентності).
  • Педагогічні здібності (характеристики і рівень здібностей, загальні, педагогічні та інші спеціальні здібності);
  • Професійна спрямованість (мотиви, які орієнтують діяльність особистості, результати професійно-педагогічної діяльності, задоволеність професією, покликання, самооцінку результатів діяльності і потребу в самовдосконаленні);
  • Особисті якості майстра – вони можуть як сприяти, так і перешкоджати продуктивному виконанню педагогічних завдань тобто досягненню потрібного результату.

Отже, професійно-педагогічна майстерність майстра виробничого навчання охоплює всі аспекти його діяльності і є проявом високого рівня професіоналізму педагога.

2.        Але окрім професіоналізму украй важливо, щоб майстер був особою творчою і здатною до саморозвитку. Адже саме Майстер робить величезний вплив на формування світогляду Людини, яку він навчає. Світогляд подібний до мозаїки - образ складається з шматочків, кожен з яких необхідно підібрати за кольором, формою, розміром. Робота копітка, трудомістка: не завжди частинки збігаються. Інший раз доводиться все перекладати знову і знову.

3.        Що ще потрібне Майстрові? Уміти берегти людей. Учнів потрібно берегти особливо, від грубості, злості, байдужості до своїх товаришів, байдужості до всього, що відбувається навколо. У душі учня не повинна згасати радість пізнання. Дитина повинна уміти радіти успіхам інших людей, співпереживати їх невдачам і проблемам. Якщо кожного учня навчити бути добрим, то і весь світ стане добріший.

4.   Також вважаю, що найціннішою якістю Майстра має бути захопленість. Мені пощастило: у своєму житті я зустріла немало таких вчителів. У них сяяли очі, коли йшла мова про свою справу. Душевні крила, які їх підносять над повсякденністю, деколи нікому не видні, і зовні людина виглядає абсолютно звичайною. Окрилений майстер – це майстер який отримує задоволення від своєї справи і для якого все, що він робить освітлене радістю творчості. Думаю, що саме таку людину, вчителя майстра своєї справи цінували, цінують і цінуватимуть.

5.        А ще і, мабуть, це найголовніше, майстер повинен уміти прощати, прощати і розуміти. Це не означає дозволяти все. Можна бути вимогливим, навіть іноді жорстким, але в глибині душі треба прощати все навіть самому задерикуватому учневі. Хіба і він не потребує нашої підтримки? Жодна людина не зробить жахливих речей, коли у нього все гаразд, коли у нього немає проблем і він відчуває, що його люблять. Хіба можна говорити йому: "Ти поганий!" У жодному випадку! Тільки: "Ти хороший, ти завжди хороший, просто ти поводишся не дуже правильно".

6.        Майстер, як і кожна людина, що працює з дітьми, повинен володіти такою важливою якістю, як терпимість, яку ми сьогодні часто називаємо толерантністю, розвивати у сьогоднішніх учнів самостійність, уміння відстоювати свої права, готовність до співпраці і творчої діяльності.

7.     А ще пошана до особи учня яка, на мій погляд, полягає не тільки в тому, щоб не ображати і не принижувати його, але й в зацікавленості до особи кожного. Починається цей інтерес з простого: на перших уроках я намагаюсь запам'ятати всіх учнів нової групи і звертаюся до них тільки за іменами. Карнегі має рацію - це дуже важливо! Згодом прагну дізнатися "родзинку" кожного і показати її всім. Ще краще, якщо цю "родзинку" вдасться застосувати до учбового процесу.

8.     Довіра, - теж складова частина пошани. Якщо учні можуть щось зробити самі, я прагну дати їм таку можливість. Їх цікаві ідеї спрямовую на хвилю креативу в потрібне русло.

У короткому викладі педагогічна філософія майстра збігається з висловом класика: якомога більше пошани до особи плюс якомога більше вимогливості до неї. Але, вимагаючи, прагніть бути максимально об'єктивними і хвалити при першій-ліпшій можливості, причому прилюдно. Свою незадоволеність виражати у формі засудження конкретної дії, а не людини, і завжди прагнути показати можливість виправити (оцінку, вчинок, роботу, стосунки): це налаштовує на позитив і примушує удосконалюватися, а відчуття непоправності помилки викликає розгубленість і відчуття безвиході.

9.           До речі, про помилки. Педагог - теж людина, і завжди і скрізь правим бути не може. Тому, свої помилки треба чесно визнавати і виправляти. Діти зрозуміють і оцінять правильно; а ось затятість в помилці з боязні упустити свій авторитет якраз його і підірве. Так само, як і спроба перекласти вирішення своїх проблем на плечі інших.

10.       І, напевно, останнє. Головне педагогічне і людське завдання – це підтримувати та розвивати природні якості учня, здібності, допомагати в становленні його соціальності, творчої самореалізації особистості, допомогти кожній дитині стати вільною, самодостатньою особою, і конкурентноздатним фахівцем своєї справи.

Сучасне суспільство гостро потребує людей з глибокою вірою в себе, в свої здібності, що уміють ці здібності реалізувати в ім'я особистого і загального щастя. Тому головна мета майстра - підготувати учнів до життя і професійної діяльності в новому інформаційному суспільстві.

 Майстер в/н                                                                      О.В.Цюпак

Література:

  1. Агапова М. Компетентність майстра виробничого навчання в умовах оновлення професійно-технічної освіти як акмеологічна проблема // Акмеологія – наука ХХІ століття: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції /Ред. колегія: З.Ф. Сіверс, Е.В. Бєлкіна, Г.С. Данилова та ін. – К.
  2. Грінченко Б.Д., 2005. – С. 174–175.
  3. Данилова Г.С. Передмова // Акмеологія – наука ХХІ століття: розвиток професіоналізму: матеріали Другої міжнародної науково-практичної конференції / Наук. ред.: В.І. Перевозчиков. – К.: КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2008. – С. 9–12.
  4. Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения профтехучилища / Н.В. Кузьмина. – М.: Высш.шк., 1990. – 119 с.
  5. Хозяинов Г.И. Педагогическое майстерство преподавателя, – М.:Высшая школа, 1988. – С. 81.

 

Категорія: Атестація 2013 | Переглядів: 2156 | Додав: Olga | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Календар
«  Березень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Друзі мого сайту
  • Інформаційний портал "Профтехосвіта Хмельниччини
  • Вище професійне училище № 25
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Персональний сайт Коржан Т.В.
  • Створити сайт uCoz
  • Інструкції для uCoz

  • Сьогодні

    Архів записів

    www.qrcode-generator.de
    Copyright MyCorp © 2012- 2024                       Всі авторські права захищені

    При використанні матеріалів блогу, посилання на джерело обов"язкове. Дякую за розуміння!

    www.copyright.ru

    %
    освітній портал Педагогічна преса
    https://web-kwest18.blogspot.com/