Мета уроку: в ході уроку повторити та закріпити основні поняття, вміння та навички; Формувати
пізнавальний інтерес, виховувати почуття ліктя та поведінку на змаганнях; Розвивати
пізнавальну зацікавленість, планувати проблемні ситуації.
Тип уроку. Урок узагальнення знань, умінь та навичок.
Підготовка класу до уроку. За тиждень-півтора до уроку підгрупа(14-15 осіб) об’єднуються
у дві команди. Кожна команда обирає собі капітана, назву, підбирає по 3-5
запитань команді-супернику для одного з конкурсів уроку.
Хід
уроку
- Оголошення та представлення команд(3 хвилини)
- Розминка команд(10 хвилин): Команди ставлять одна одній по 3-5 запитань з
курсу інформатики. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
- Конкурс терміни (5 хвилин): На дошці написано слово "Комп’ютер”. Команди згадують та записують усі терміни з
інформатики, які починаються з початкової літери цього слова. Дозволяється
вносити до цього списку не тільки окремі слова, а й словосполучення. Команди
попереджаються, що всі, терміни, які вони запишуть треба вміти пояснити. Далі
списки порівнюють, викреслюючи однакові слова. Перемогу здобуває та команда, в
якої залишилося більше не викреслених слів(кожне таке слово – 0.2 бала).
- Конкурс художників(10-15 хвилин): Кожна команда направляє на цей конкурс по 2
учасники. Вони отримують завдання: відкрити графічний редактор, завантажити
файл, який містить готовий малюнок, відредагувати це зображення. В цьому
конкурсі учні мають продемонструвати свої знання та навички роботи з графічним
редактором.
- Конкурс капітанів: Поки художники працюють над своїми ”картинами”, проводиться конкурс
капітанів. Учитель ставить запитання капітану однієї команди, потім іншої. Одна
правильна відповідь – 1 бал. Якщо капітан не може відповісти на запитання, йому
допомагає його команда(0.5 бала) або команда суперника(0.5 бала команді
суперник).
Запитання капітанам: Запитання першому капітану:
- Назвіть
пристрій ПЕОМ, що виконує програму.
- Згідно з
двійковим кодуванням скільки байт займає в пам’яті 1 символ?
- Які
основні пристрої комп’ютера?
- Назвіть
пристрій виведення інформації, що розташований на робочому місці учня.
- Скільком
байтам дорівнює 2 Кб?
- Назвіть
стандартний пристрій введення
- Як
називається послідовна сукупність з восьми 0 та 1?
- Як
називається гнучка пластин, покрита магнітним шаром, що використовується для
зберігання інформації?
- Що таке
абзац в тексті?
- Які
існують типи внутрішньої пам’яті
- Які
існують типи зв’язків між таблицями в БД?
Запитання другому капітану:
- Який тип
принтера в нашому класі?
- Скільки
біт займає в пам’яті 1 символ?
- В якому
вигляді інформація зберігається в запам’ятовуючому пристрої?
- Назвіть пристрій введення інформації, що
розташований на робочому місці учня.
- Скільком
байтам дорівнює 10 Кб?
- Пристрій,
що перетворює сигнал комп’ютера в таку форму, яка може передаватися телефонною
мережею
- Як
називається маленька позначка на екрані, що вказує місце введення інформації?
- Назвіть
іншу назву жорсткого диску
- Що таке
роздільна здатність?
- Які
існують типи СУБД?
- Що треба
зробити з частиною тексту для його копіювання?
Після конкурсу капітанів підбиваються проміжні
підсумки змагання. Художники демонструють результати своєї роботи. Наступні два
конкурси проводяться паралельно. Для кожного з них команди делегують по 2-3
представника. Максимальний бал у кожному з цих конкурсів – 5.
VI. Конкурс економістів: Учасники конкурсу повинні загрузити електронну
таблицю. За допомогою цієї програми скласти таблицю "Випуск продукції продовольчої компанії "Ням-ням”за 2005 рік за кварталами” з побудовою гістограми та діаграми до цієї
таблиці. Таблиця повинна містити 5 основних видів продукції, підсумкові графи
за квартали та з видів продукції. У цьому конкурсі оцінюється якість виконання
завдання та максимальне використання можливостей програми для побудови та
оформлення діаграм.
VII. Конкурс бібліотекарів: Загрузити СУБД. Створити базу даних "Література з інформатики”, "Автори”. Створити форми для занесення даних у ці бази
даних. Створити запити з навчальної літератури, з кількості екземплярів, року
видання тощо.
VIII.
Підбиття підсумків змагань: Оголошення результатів турніру. Виставлення
оцінок. Нагородження переможців.
|