При самостійній роботі з учнями рекомендується викладачам складати робочі зошити (звіти) для самостійної роботи учнів у вигляді тезисних викладок, графічних зображень, таблиць систематизованого матеріалу з переліком вхідних даних, одержаних під час вивчення інших дисциплін або попередніх тем з даної дисципліни, перелік завдань з даної теми.
Види завдань для самостійної роботи
Залежно від особливостей дисципліни викладач може давати учням різні види завдань для самостійної роботи:
- опрацювання інформації, отриманої на обов’язкових навчальних заняттях;
- робота з відповідними підручниками та особистим конспектом учня;
- самостійне вивчення окремих тем або питань з підготовкою конспекту,
- робота з довідковою літературою;
- написання рефератів, доповідей, повідомлень;
- виконання творчих завдань (доповіді, проекти, есе, огляди тощо);
- виконання підготовчої роботи до лабораторних і практичних занять;
- виконання індивідуальних графічних, розрахункових завдань;
- виконання курсових і дипломних робіт (проектів);
- підготовка письмових відповідей на контрольні, тестові, проблемні питання;
- виготовлення наочності;
- складання картотеки літератури за змістом фахової діяльності;
- виконання індивідуальних завдань;
- підбір власної бібліотеки з основних напрямів фахової діяльності.
Викладач не повинен обмежуватись у виборі інших завдань для самостійної роботи за умови відповідності змісту завдання робочій навчальній програмі дисципліни.
Успішне виконання завдань самостійної роботи можливе за умови наявності в учнів певних навичок: уміння працювати з книгою (складати план, конспект, реферат); проводити аналіз навчального матеріалу, різні види таблиць, проводити їх аналіз.
Самостійні завдання можуть виконуватись у робочому зошиті, картках, альбомних листах у вигляді креслення, графіків, малюнків, альбомах тощо. Кращі роботи і зразки можуть залишитись в кабінетах (лабораторіях), експонуються на виставці учнівських робіт.
|