ВИДИ ПИТАНЬ ДЛЯ РОЗВИТКУ РОЗУМОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
- на порівняння та співставлення предметів, їхніх зображень, явищ, процесів, фактів і т.п.;
- на узагальнення, виділення суттєвих ознак фактів, явищ, процесів, що вивчаються;
- на виявлення уміння використовувати знання у різних ситуаціях;
- на пояснення причини (діагностичні);
- на з’ясування наслідків дії, процесу, способу і т.п. (прогностичні);
- на доказ, наведення доводів “за” і “проти”;
- на застосування одержаних знань при вирішенні практичних задач;
- на встановлення між предметних зв’язків;
- на формулювання понять.
ВИМОГИ ДО ВІДПОВІДЕЙ
- свідомість і аргументованість;
- самостійність мислення;
- вірність і чіткість відповідей (технічна і літературна грамотність),
ВИМОГИ ДО ПИТАНЬ
- питання задається до всієї групи; після паузи назвати прізвище якого- небудь учня;
- питання повинні будуватись з логічною послідовністю висвітлення тем;
- чітко фіксувати увагу учнів на основних, головних фактах і висновках;
- не варто дотримуватись раніше встановленого порядку постановки питань, необхідно урізноманітнювати питання в залежності від відповідей учнів;
У тому випадку, коли учень утруднюється дати відповідь, не потрібно поспішати викликати іншого учня. Необхідно те саме, питання запропонувати в іншому варіанті, який може навести учня на вірну відповідь.
- опитування слід завертати підведенням підсумків: викладач дає вірні відповіді учням на раніше поставлене питання.
|