Аксіома нормального вчителя: людина має право на помилку, а я — людина! Мої помилки та промахи, незадоволення батьків та учнів, зауваження шкільної адміністрації — це все природно і не є приводом для переживань. Це — життя. Це моє природне середовище перебування.
Будь ласка, шановні колеги, не прагніть бути якоюсь немислимою досконалістю, високим ідеалом, безгрішною людиною та безпомилковим працівником. І вже тим більше не переживайте й не засмучуйтесь, якщо у вас це не виходить. Не треба, не варто! Не потрібно нам усе це, та й навряд чи подібне можливо. А що дійсно треба, так це — бути самим собою, чесно й сумлінно працюючи на своєму робочому місці. Помиляйтесь і виправляйте свої помилки, одержуйте зауваження та прагніть до постійного особистісного росту, працюйте та приймайте нормально, що у вас не все виходить. А ще — боріться зі своєю звичкою, зі своїм жагучим прагненням усе робити правильно, безпомилково й ідеально. Правда, при цьому, шановні колеги, не варто ідеалізувати й оточуючих вас людей, пред'являючи до них завищені вимоги, очікуючи від них досконалості в усьому.
Наприклад, наші з вами учні не повинні бути тихими й абсолютно слухняними дітьми, які сидять на уроках, не здригнувшись, дивляться вчителеві в рот і беруть з уроку все. А вдома весь час сидять і учать уроки. Як відомо з досліджень психологів, з усього запропонованого на занятті матеріалу учні засвоюють лише 10-15 % почутого. І це — нормально, це — природно для здорових людей. Не треба ідеалізувати та мати завищені очікування у відношенні й батьків учнів. По-вашому, вони вас не цінують? Вони не розуміють, скільки ви вкладаєте в їхніх дітей? Але, по-перше, вони не були на вашому місці і не проводять разом з вами уроки. А по-друге, зрештою, це - ваша робота. І не треба очікувати за неї похвали, щоденного схвалення та подяки.
Які принципи навчання є визначальними в сучасній дидактиці?
Які вимоги принципу науковості?
Які вимоги принципу систематичності й послідовності?
Які вимоги принципу свідомості навчання?
У чому полягає сутність принципу активності та самостійності у навчанні?
Які вимоги принципу наочності?
Які вимоги принципу ґрунтовності навчання?
У чому полягає сутність принципу зв'язку навчання з практичною діяльністю?
У чому полягає сутність принципу доступності навчання та врахування індивідуальних особливостей учнів?
У чому полягає сутність принципу емоційності навчання?
Література
У чому полягає сутність принципів навчання?Принципи (від лат. ргіncipium — начало, основа) — основоположні ідеї, вихідні положення, які визначають зміст, форми й методи навчальної роботи відповідно до мети виховання та закономірностей процесу навчання. Принципи навчання виконують регулятивну функцію з погляду моделювання дидактичних теорій і способу регуляції практики навчання. На них ґрунтуються підходи до навчання усіх дисциплін, визначаючи певною мірою їх зміст, засоби й прийоми навчальної роботи. Принципи тісно пов'язані із закономірностями навчання. Вони відображують дидактичні закони та закономірності. На рівні гносеологічного явища принципи об'єктивно відображують сутність законів і закономірностей навчально-виховного процесу. На основі загальнодидактичних принципів розробляють принципи фахових методик. При цьому відбувається конкретизація принципів вивчення окремих навчальних дисциплін з урахуванням їх особливостей. Вимоги принципів навчання реалізуються через систему правил. Правила — це регулятивні судження про конкретні дії вчителя та учнів з метою реа
... Читати далі »
«Атестаційне портфоліо» педагога – це систематизація й узагальнення набутого досвіду.
«Атестаційне портфоліо» педагог готує на основі «професійного портфоліо», в якому накопичуються найкращі матеріали його професійної діяльності за міжатестаційний період.
Створення і комплектування «Атестаційного портфоліо» передбачає відбір матеріалів, які ілюструють результативність роботи педагога.
І. Титульна сторінка:
Назва закладу, установи, де працює педагог (зверху);
Тема досвіду (всередині);
Прізвище, ім’я та по батькові педагога;
Посада;
Кваліфікаційна категорія, педагогічне звання (у правому нижньому куті);
Місто, рік (знизу)
ІІ. Відомості про педагога:
П.І.Б.
Дата народження
Освіта(що саме і коли закінчив, фах за дипломом);
Місце роботи, посада;
Загальний стаж педагогічної роботи;
Стаж роботи на даній посаді;
Державні нагороди, звання;
Дата, форми та результати підвищення кваліфікації;