Четвер, 2024-11-21, 10:57 AM
ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ
педагога професійного навчання Цюпак Ольги Володимирівни

Цілі завжди випереджають можливості,
будуючи шлях для розвитку
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Навчальні проекти Мій профіль ВихідРеєстраціяВхід
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 15
Гостей: 15
Користувачів: 0

Форма входу


Користувачі
Гості сайту
 


Відправляйте безкоштовне SMS




Помощь блогеру



 


Головна » Дошка оголошень » Кейс-технологія » Опис технології

У категорії оголошень: 10
Показано оголошень: 1-10


Сортувати по: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам

Опис технології | Переглядів: 492 | Дата: 2018-04-20

У зв’язку з поширенням ІКТ технологій та орієнтації учнів на самоосвіту, важливого значення набуває комплекс методів та засобів навчання, спрямованих на цілісний підхід до організації навчального процесу, який зорієнтований не тільки на засвоєння знань і набуття навичок, але і на тренінг здібностей самостійного й активного перетворення інформаційного середовища шляхом пошуку і практичного застосування інформаційних ресурсів, зокрема, освітніх інтернет-ресурсів.

Сьогодні ми розуміємо: бути гарним професіоналом, означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. Праця педагога відрізняється високою мобільністю, надзвичайною складністю, вимагає від нього глибоких та різнобічних наукових, професійних знань, умінь, навичок, що становлять основу професійної компетентності.

Професійна компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вміння їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а також мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку учня пропонують саме сучасні методики навчання і новітні технічні здобутки. Широке й ефективне впровадження інноваційних методик в навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості учнів і викладачів, є важливою стадією процесу реформування традиційної системи освіти в контексті глобалізації. Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі є методика web-квестів – один із засобів організації ресурсно-орієнтованого навчання.

Веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні чи вчителі, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу.

Веб-квест - це технологія навчання, що містить сукупність методів та прийомів, застосовуваних у навчальному процесі і є послідовністю дій викладача й учнів, при виконанні якої, врахувавши індивідуальні й вікові особливості учнів та професійно-методичний рівень викладача, запланований результат обов’язково має настати.

Веб-квестце формат уроку з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької діяльності учнів, на якому основна частина інформації добувається через ресурси Інтернет.

Вперше модель web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках.

Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія, яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік), розвиває конкурентність і лідерські якості.

Методика веб-квестів активізує навчальний процес, сприяє підвищенню індивідуалізації навчання і його якості.

Веб-квест - одна із найбільш ефективних моделей використання Інтернета в навчальному процесі; це і проблемне завдання, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету; також це формат уроку орієнтований на розвиток пізнавальної, пошукової діяльності учнів, на якому значна частина інформації здобувається через ресурси Інтернету; це дидактична структура, в рамках якої викладач удосконалює пошукову діяльність учнів, задає їм параметри цієї діяльності і визначає її час. Викладач перестає бути джерелом знань, але створює необхідні умови для пошуку і обробки інформації.

Така діяльність перетворює учнів на активних суб'єктів навчальної діяльності, підвищуючи не лише мотивацію до процесу здобуття знань, але і відповідальність за результати цієї діяльності і їх презентацію. Ця методика є сучасною та перспективною, має ряд переваг, заслуговує на широке впровадження в навчально-виховний процес.

Опис технології | Переглядів: 431 | Дата: 2018-04-20

  1. За формою проведення
  • Комп’ютерні ігри
  • Веб-квести
  • QR-квести
  • Медіа-квести
  • Квести на природі
  • комбіновані
  1. За режимом проведення
  • В реальному житті
  • У віртуальному режимі
  • У комбінованому режимі
  1. За терміном реалізації
  • короткострокові (мета: поглиблення знань, їх інтеграція, розраховані на одне-три заняття)
  • довготривалі (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на тривалий термін: семестр чи навчальний рік )
Опис технології | Переглядів: 454 | Дата: 2018-04-20

1 ЕТАП (командний) - підготовча робота викладачем:

  • ознайомлення учнів із темою, її основними поняттями, матеріалами аналогічних проектів;
  • формулювання основної проблеми (яка зрозуміла, цікава і може бути здійснена);
  • попередній план роботи; огляд всього квесту і термін виконання;
  • розподіл ролей в команді (дохідливо описані головні ролі учасників або сценарій квесту) по 1-4 людини на 1 роль. Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, у відповідності з обраними ролями, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди вмінню працювати з комп'ютерними програмами та Інтернетом. Команди спільно підводять підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети.

2 ЕТАП – розподіл завдань серед команд (учнів):

  • завдання веб-квесту подаються окремими блоками питань і переліками адрес в Інтернеті для пошуку необхідної інформації. Цей етап має найбільший розвивальний потенціал, оскільки при пошуці відповідей на поставлені питання удосконалюється критичне мислення, уміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об’єкти і явища, мислити абстрактно. Консультація викладача проводиться через надання списку запитань, поширення схем тощо.
  • керівництво до дій (як організувати і представити зібрану інформацію);
  • чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи (задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і вказана інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації).
  • посилання на ресурси мережі (в електронному вигляді - на компакт-дисках, відео та аудіо носіях, у паперовому вигляді, посилання на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів за темою);
  • опис критеріїв і параметрів оцінки веб-квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються у веб-квесті.

3 ЕТАП – підсумковий – оформлення результатів:

  • на цьому етапі розвиваються такі риси особистості як відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка і уміння виступати перед аудиторією.
  • результати веб-квеста для звіту можуть мати різноманітні форми: публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок, веб-сайтів (локально або в Інтернеті), слайд-шоу, буклет, анімація, постер, фоторепортаж, база даних, історія або приклад для вивчення, он-лайн документ, що містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами, проведення псевдо-інтерв’ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі Інтернет.
  • обговорення результатів роботи над веб-квестами можна провести у вигляді конференції, можна практикувати розміщення результатів роботи в мережі інтернет на спеціалізованих сайтах, таким чином досягаючи трьох цілей: учні розуміють, що завдання є матеріальним і високотехнологічним; вони отримують аудиторію, зацікавлену у результатах їх праці; у них з’являється можливість зворотного зв’язку з боку аудиторії. Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
  • Висновок передбачає підсумовування досвіду, який отриманий учасниками при виконанні самостійної роботи над веб-квестом. Іноді корисно включити до висновку риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити свої досліди надалі. Може проводитися конкурс виконаних робіт за розробленими критеріями.
Опис технології | Переглядів: 532 | Дата: 2018-04-20

Переказ – демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плакату, банеру, оповідання.

Планування та проектування – розробка плану чи проекту на основі заданих умов.

Самопізнання – будь-які аспекти дослідження особистості.

Компіляція – створення структурованих збірників інформації, отриманої з різних джерел: створення книги, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури і т.п.

Творче завдання – творча робота у певному жанрі: створення п’єси, вірші, пісні, відеоролики.

Аналітична задача – пошук і систематизація інформації

Детектив, головоломка, таємнича історія – висновки на основі суперечливих фактів.

Досягнення консенсусу – вироблення рішення гострої проблеми на основі досягнення згоди між різними точками зору.

Оцінка – обґрунтування певної точки зору серед обмеженого числа варіантів.

Журналістське розслідування – об’єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів) про події.

Переконання – схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб

Наукове дослідження – вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.

Опис технології | Переглядів: 383 | Дата: 2018-04-20

Завершальним етапом є оцінювання, однак обов’язковим для веб-квесту є попереднє (до початку роботи) оголошення його критеріїв.

Критерії оцінки можуть бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В оцінці підсумовується досвід, який був отриманий учнем при виконанні самостійної роботи за допомогою технології веб-квест. У завданнях з деяких тем логічним є включення до заключної частини риторичних питань, які стимулюватимуть активність пошукової роботи.

Основні критерії звіту:

  • розуміння завдання,
  • достовірність використовуваної інформації,
  • її відношення до заданої теми,
  • критичний аналіз,
  • логічність,
  • структурованість інформації,
  • визначеність позицій,
  • підходи до вирішення проблеми,
  • індивідуальність,
  • професіоналізм подання,
  • творчий підхід.

Оцінюватися буде також естетика оформлення матеріалу та оригінальність подання інформації про учасника.

Готові бланки оцінки завдань і шаблони для їх створення представлені на різних освітніх порталах:

Опис технології | Переглядів: 425 | Дата: 2018-04-20

Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах.

Веб-квест сприяє:

  • застосуванню ІКТ для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних тощо)
  • підвищенню мотивації до вивчення предметів і використанні комп’ютерних технологій;
  • розвитку мислення учнів (аналіз, узагальнення та оцінка інформації);
  • розвитку комп’ютерних навичок учнів і підвищенню їх словникового запасу;
  • вмінню знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;
  • заохоченню учнів до самоосвіти (самонавчання і самоорганізації);
  • розвитку дослідницьких і творчих здібностей учнів;
  • роботи в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
  • підвищенню особистісної самооцінки;
  • вироблення навику публічних виступів (обов'язкове проведення передзахисту та захисту проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).
Опис технології | Переглядів: 440 | Дата: 2018-04-20

Початок уроку має основні, характерні для інших уроків, елементи: організаційна частина, мотивація навчальної діяльності, актуалізація опорних знань.

Викладення нового матеріалу відбувається за схемою:

Завдання-питання-робота з Інтернет-ресурсами-повернення до питання-аналіз отриманої інформації-перехід до наступного питання.

Відповівши на кожне з питань, отримуємо результат, тобто вирішене завдання, яке ставилось на початку.

При підготовці та проведенні такого уроку важливо чітко усвідомити роль кожного учасника навчально-виховного процесу та розподілити їх обов’язки для досягнення максимальної ефективності.

Учень повинен:

  • сформулювати відомі умови завдання;
  • визначити необхідні, але невідомі відомості; знайти їх;
  • проаналізувати, обробити, узагальнити й обговорити виявлену інформацію; вирішити, наскільки з урахуванням знайдених відомостей поле завдання втратило (чи придбало) проблемний характер;
  • узагальнити відшукану інформацію;
  • оформити результати роботи.

Викладач:

  • надає декілька посилань на бажані Інтернет-ресурси, які зададуть інтонацію, акценти пошуку;
  • наводить декілька культурних зразків, які служать орієнтиром для порівняння та можуть показувати спектр думок з проблеми;
  • розробляє бланки з чітким формулюванням критеріїв оцінювання;
  • контролює процес пошуку.
Опис технології | Переглядів: 431 | Дата: 2018-04-20

Критеріями методичної оцінки веб-квесту є:

• Вступ - мотивуюча і пізнавальна цінність.

• Завдання - проблемність, чіткість формулювання, пізнавальна цінність. Важливо, щоб рішення завдання веб-квесту не лежали на поверхні і не зводилося до простого "вирізання і вклеювання" фрагментів інтернет-джерел. Чим цікавіше і складніше буде шлях до розгадки, чим більше можливостей для вираження індивідуальності в ньому буде закладено, тим більше буде мотивації, задоволення від роботи і користі від навчання.

• Порядок роботи і необхідні ресурси - точний опис послідовності дій; релевантність, різноманітність і оригінальність ресурсів; різноманітність завдань, їх орієнтація на розвиток розумових навичок високого рівня; наявність методичної підтримки - допоміжних та додаткових матеріалів для виконання завдань; при використанні елементів рольової гри - адекватний вибір ролей і ресурсів для кожної ролі.

• Оцінка - адекватність представлених критеріїв оцінки типу завдання, чіткість опису критеріїв і параметрів оцінки, можливість вимірювання результатів роботи.

• Висновок - взаємозв'язок з введенням, точний опис навичок, які придбають учні, виконавши даний Web-Quest.

Опис технології | Переглядів: 482 | Дата: 2018-04-20

Пошук

Друзі мого сайту
  • Інформаційний портал "Профтехосвіта Хмельниччини
  • Вище професійне училище № 25
  • Блог методиста ВПУ-25 Мар'янич Т.Г.
  • Персональний сайт Коржан Т.В.
  • Створити сайт uCoz
  • Інструкції для uCoz

  • Сьогодні

    www.qrcode-generator.de
    Copyright MyCorp © 2012- 2024                       Всі авторські права захищені

    При використанні матеріалів блогу, посилання на джерело обов"язкове. Дякую за розуміння!

    www.copyright.ru

    %
    освітній портал Педагогічна преса
    https://web-kwest18.blogspot.com/